حمایت ایران از محور مقاومت یک موضوع راهبردی است

حمایت ایران از محور مقاومت یک موضوع راهبردی است

خبرگزاری تسنیم: معاون اول رئیس‌جمهور از سوریه به عنوان یکی از حلقه‌های محور مقاومت یاد کرد و گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت یک موضوع راهبردی است.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور شامگاه سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با وائل‌ الحلقی نخست‌وزیر سوریه با اشاره به حمایت‌های ایران و سوریه از یکدیگر در مقاطع حساس، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس سوریه حمایت کاملی از ایران انجام داد.

وی افزود: امروز که سوریه که در شرایطی سخت قرار دارد، ما باید از این کشور حمایت کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور تأید کرد: رابطه دو کشور از زمان امام خمینی(ره) و مرحوم حافظ اسد بنیانگذاری شد و تاکنون گسترش بسیار خوبی داشته است.

جهانگیری با اشاره به روابط اقتصادی بسیار گسترده تهران – دمشق، افزود: همکاری ایران و سوریه در جهت رفع موانع و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی بین بخش‌های خصوصی و دولتی ادامه داشته و دو کشور در زمینه همکاری‌های بلندمدت اقتصادی و پروژه‌های زیربنایی برای بازسازی سوریه همکاری داشته و این همکاری همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به ملاقات‌های متعدد صورت گرفته در سفر نخست‌وزیر سوریه، تصریح کرد: در این ملاقات‌ها بر تداوم همکاری دو کشور در تمامی زمینه‌ها تأکید شد.

معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: امیدواریم دولت و ملت سوریه بتوانند این شرایط دشوار را پشت سر گذاشته و با پیروزی بر مشکلات فائق آیند.

جهانگیری تصریح کرد: از سوریه به عنوان یکی از حلقه‌های محور مقاومت یاد کرد و گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت یک موضوع راهبردی است.

"وائل‌ الحلقی" نخست‌وزیر سوریه نیز در این نشست خبری با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت این کشور، سلام بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور را به مقام معظم رهبری و روحانی و همه مسئولین ایرانی ابلاغ کرد.

وی هدف از سفرش را تکمیل برنامه‌های گذشته و تعمیق روابط تهران – دمشق عنوان کرد و افزود: این سفر به منظور تقویت همکاری‌ها در همه زمینه‌ها به خصوص سیاسی و اقتصادی صورت گرفته است.

نخست‌وزیر سوریه با بیان اینکه در این سفر همه دورنمای همکاری‌های میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادیم، خاطرنشان کرد: همچنین به بحث تعمیق و پایدار ساختن مناسبات و روابط در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی پرداختیم.

الحلقی با ستایش حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از پایداری ملت سوریه، تصریح کرد: ایران و سوریه در مبارزه با تروریسم فرامرزی و در یک سنگر هستند و سوریه مسئولیت مبارزه با این تروریسم جهانی را بر عهده دارد که از 80 کشور دنیا به سوریه آمده‌اند و ارتش و نیروهای مسلح سوریه با مهارت‌های خود توانست پیروزی‌های شگرفی را به دست آورد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon