پروژه لوله‌گذاری انتقال آب بخش کشاورزی خراسان جنوبی اجرا می‌شود

پروژه لوله‌گذاری انتقال آب بخش کشاورزی خراسان جنوبی اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تامین آب در استان جدی است، گفت: برای کاهش مصرف آب در کشاورزی بر مصرف بهینه تأکید و در این راستا پروژه لوله‌گذاری انتقال آب در بخش کشاورزی بر کاهش مصرف آب کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین امامی ظهر امروز در کارگروه تخصصی امور اقتصادی خراسان جنوبی در بیرجند اظهار داشت: تأمین آب در خراسان جنوبی بسیار جدی است و با وجود خشکسالی‌های فراوان تأمین آب در این استان از مهم‌ترین اولویت‌ها است.

وی افزود: باید در برنامه‌های خود به ویژه در بخش کشاورزی که بیشترین مصرف کننده آب را دارا هستیم مصرف آب را کاهش دهیم که در این بخش ما از مصرف بهینه حمایت می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در چند سال آینده احتمال کاهش 25 درصدی آب در بخش کشاورزی است و این مهم جزو برنامه‌ها و سیاست‌های دولت است.

امامی افزود: در بخش کشاورزی استان با مصرف زیاد آب گاهی واردات خارج از استان بیشتر از تولیدات جوابگو است و گاهی بهره‌وری در بخش کشاورزی بسیار پایین است.

وی اظهار داشت: برای به دست آوردن یک متر مکعب آب در پروژه‌های آبخیزداری برای هر متر مکعب بین 500 تا هزار تومان برای ما هزینه در بر دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به میزان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و توسعه این بخش، باید بر مصرف بهینه تاکید شود تا شاهد رشد بیشتر در این زمینه باشیم.

امامی افزود: ما نمی‌توانیم در تک تک معادن خراسان جنوبی تأمین آب داشته باشیم و معادنی که فاقد آب هستند موقعیت خود را به ما اعلام کنند تا اگر امکان داشته باشد در زمینه آبرسانی اقدام شود.

وی با اشاره به مصوبه رئیس‌جمهور مبنی بر لوله‌گذاری در انتقال آب کشاورزی اظهار داشت: یکی از کارهایی که از تبخیر آب و هدر رفت آب جلوگیری می‌کند لوله‌گذاری است و با اجرای این طرح شاید در مصرف آب مقداری صرفه‌جویی شود که ما از این پروژه حمایت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: باید فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب را رعایت کنیم زیرا یکی از راه‌های صرفه‌جویی در آب درست مصرف کردن است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon