تارتار: در مورد آینده کی‌روش باید گروهی تصمیم گرفته شود نه شخصی

تارتار: در مورد آینده کی‌روش باید گروهی تصمیم گرفته شود نه شخصی

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم فوتبال صبا گفت: در مورد آینده کی‌روش در فوتبال ایران نباید نظر شخصی داد و باید تصمیم گروهی گرفته شود.

مهدی تارتار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص عملکرد ایران در جام‌ ملت‌های آسیا اظهار داشت: از لحاظ نتیجه گیری در مرحله گروهی بسیار خوب عمل کردیم و در بازی با عراق هم با تدبیر درست و تاکتیک مناسب به میدان رفتیم اما یک اشتباه بچه‌گانه باعث شد تمام برنامه‌های کادرفنی به هم بریزد و تمام آنچه رشته کرده بودیم پنبه شد.

وی ادامه داد: کادر فنی بازیکنان را توجیه کرده بود که چون داور بازی استرالیایی است آنها باید خیلی مراقب حرکات خود باشند تا بهانه دست داور ندهند. به هر حال استرالیایی‌ها اصلا دوست نداشتند در فینال با ایران بازی کنند و به این خاطر داور استرالیایی بعد از اشتباه بچه‌گانه پولادی که بی‌جهت نزدیک دروازه‌بان حریف شد، از فرصت استفاده کرد و کارت زرد دوم را به وی نشان داد.

سرمربی صبای قم تصریح کرد: تیم ملی در نیمه اول بازی خوب و منطقی به نمایش گذاشت و چه بسا اگر 10 نفره نمی‌شد به راحتی و شاید حتی با اختلاف گل این بازی را می‌برد اما اخراج پولادی تمام برنامه‌های کادر فنی را به هم ریخت و در نهایت اتفاقی که نباید می‌افتاد رخ داد.

تارتار یاد‌آور شد: تیم ملی مقابل عراق با وجود اینکه 2 بار از حریف خود عقب افتاد با یک یار کمتر و استفاده به بهترین شکل از ضربات ایستگاهی توانست به بازی برگردد و در ضربات پنالتی بازی را واگذار کرد. به عقیده من در ضربات پنالتی هم بازیکنان ضربات خیلی خوبی زدند اما حقیقی انتظارات را بر‌آورده نکرد و حتی نتوانست یکی از ضربات بازیکنان عراق را مهار کند.

وی با اشاره به عملکرد کی‌روش در تیم ملی تاکید کرد: کی‌روش کارهایی در تیم ملی انجام داده که نمی‌شود نسبت به آنها بی‌تفاوت بود. بحث نظم و دیسیپلین که به بهترین شکل در تیم ملی اجرا می‌شود و مبارزه با بازیکن سالاری که سال‌ها مشکل فوتبال ایران بود و هنوز هم در بعضی باشگاه‌ها دیده می‌شود از آن جمله است.کی‌روش توانسته جوی را در تیم ملی حاکم کند که بازیکنان نه تنها کاملا مطیع او هستند بلکه علاقه زیادی هم به سرمربی‌شان دارند که این مسئله در مربیگری بسیار مهم و ضروری است.

سرمربی صبا افزود: بدنسازی قوی بازیکنان تیم ملی و بالا رفتن توان بدنی آنها از دیگر نکات مثبت حضور کی‌روش در تیم ملی بوده که باعث شده ما حتی در بازی با تیم‌های بزرگ اروپایی هم با مشکل بدنی مواجه نباشیم و این موضوع هم خیلی مهم است.

تارتار در ادامه به ضعف‌های تیم ملی اشاره و خاطرنشان کرد: از نظر فنی خیلی کار خاصی از کی روش در تیم ملی ندیدیم. در ساختار دفاعی تیم ملی بسیار موفق بوده اما از نظر تهاجمی این تیم با ضعف‌های زیادی مواجه است. شخصا از کی‌روش که یک مربی در سطح بالا است انتظار داشتم تیم ملی زیباتر از این‌ها بازی کند.

وی ادامه داد: متاسفانه خیلی از باشگاه‌ها هم از تاکتیک تیم ملی الگوبرداری کرده و در بازی‌های لیگ فقط به نتیجه‌گیری فکر می‌کنند و توجهی به بازی زیبا و تماشاگرپسند ندارند در حالی که مردم طرفدار فوتبال زیبا هستند. در مورد تیم ملی هم من فکر می‌کردم در صورت ادامه این روند در نهایت یک جا به مشکل برخورد کند چرا که با یک روش تا مرحله‌ای می‌شود پیش رفت و بعضی مواقع لازم است بازی تهاجمی را هم بلد باشید.

این مربی در پاسخ به این سوال که موافق برکناری کی‌روش است یا تمدید قرارداد او، گفت: در این مورد نباید نظر شخصی داد بلکه باید یک گروه کارشناسی تشکیل شده و با دقت عملکرد تیم ملی و کی‌روش را بررسی کند و یک تصمیم گروهی اتخاذ شود. به هر حال تیم ملی در زمان کی‌روش در رنکینگ فیفا پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشت هر چند با توجه به حذف ما از جام ملت‌ها ممکن است یکی دو پله‌ای سقوط داشته باشیم. ضمن اینکه ایران یک حذف شده سربلند از جام ملت‌ها بود و ملی‌پوشان در بازی آخر خود خیلی خوب و با غیرت بازی کردند.

تارتار تاکید کرد: مشکل اصلی فوتبال ما در تیم‌های پایه است و در حقیقت باید برای تیم‌های پایه از مربیان بزرگ استفاده کنیم. هر چقدر بیشتر به تیم‌های پایه بها داده و برای آنها هزینه کنیم بهره‌اش را در آینده خواهیم دید در غیر اینصورت آینده روشنی در انتظار فوتبال ایران نخواهد بود.

وی در خاتمه درباره ایجاد تغییر دوباره در شروع بازی‌های لیگ گفت: ما تابع سازمان لیگ هستیم و هر زمانی که اعلام کنند بازی می‌کنیم اما امیدواریم بازی‌ها را به صورت فشرده برگزار نکنند و هفته‌ای یک بار برای تیم‌ها بازی بگذارند تا مربیان به اندازه کافی فرصت اجرای برنا‌مه‌های خود را داشته باشند.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon