فقط با تغییر قانون وظیفه شورای رقابت در بازار خودرو تغییر می‌کند

فقط با تغییر قانون وظیفه شورای رقابت در بازار خودرو تغییر می‌کند

خبرگزاری تسنیم:رئیس شورای رقابت با بیان اینکه وضعیت بازار خودرو نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نداشته و خودرو همچنان کالای انحصاری است، گفت: فقط با تغییر قانون وظیفه شورای رقابت تغییر می‌کند.

رضا شیوا در گفت‌وگو  با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در رابطه با موضوعات مطرح شده مبنی بر خروج قیمت گذاری خودرو از شورای رقابت، اظهار داشت: شورای رقابت موظف است براساس قانون در بازار کالاهای انحصاری ورود پیدا کرده و دستور العمل قیمت گذاری آنها را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه بر همین اساس شورای رقابت اقدام به تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو نموده است، افزود: این وظیفه فقط با تغییر قانون توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شورای رقابت سلب خواهد شد.

 شیوا اضافه کرد: وضعیت بازار خودرو نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نداشته است به نحوی که خودور همچنان کالای انحصاری محسوب شده و باید توسط شورا قیمت‌گذاری شود.

رئیس شورای رقابت در ادامه صحبت‌های خود گفت: شورا در صدد است بازار خودروهای وارداتی را هم بررسی و اگر انحصاری را در آن مشاهده کرد اقدام به تعیین دستور العمل قیمت گذاری نماید.

وی با اعلام اینکه هفته آینده شورای رقابت نتایج بررسی وضعیت بازار خودروهای وارداتی را اعلام خواهد کرد، اظهارداشت: اگر انحصاری بودن بازارخودروهای وارداتی  محرز شود ما به این بازار ورود پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین