کتاب سال خراسان شمالی معرفی می‌شود

کتاب سال خراسان شمالی معرفی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: برای نخستین بار در استان اختتامیه کتاب سال خراسان شمالی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: فراخوان انتخاب کتاب سال درگذشته داده‌شده بود و اختتامیه این مراسم نیز در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه مؤلف یا ناشر کتب ارسالی باید بومی این استان و کتاب‌ها نیز مربوط به چاپ سال 92 باشد تصریح کرد: تاکنون 200 کتاب به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده که از این میان کتاب‌هایی که خارج از شرایط تعریف‌شده جشنواره بودند از گردونه رقابت خارج‌شده‌اند.

وی افزود: هم‌اکنون داوری در 6 بخش از کتب این جشنواره شامل بخش‌های کودک و نوجوان با 27 کتاب، ایثار و شهادت با 27 کتاب، روانشناسی و علوم تربیتی با 18 کتاب، کلیات علوم اجتماعی با 14 کتاب، دین با 9 کتاب و هنر با یک کتاب در حال انجام است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از هریک از این 6 بخش سه اثر برتر انتخاب و تقدیر می‌شود.

هدایتی از افتتاح نمایشگاه کتاب در مجتمع فرهنگی هنری گلشن خبر داد و گفت: این نمایشگاه از امروز افتتاح شد و تا 25 بهمن‌ماه از ساعت 9 الی 21 آماده بازدید از عموم مردم است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: دو هزار و 500 عنوان کتاب از 60 ناشر کشوری در این نمایشگاه با موضوعاتی از قبیل ادبیات کلاسیک، شعر و داستان، مذهبی، کودک و نوجوان، رایانه و خانواده وجود دارد.

وی در توضیح دلیل عدم حضور ناشران استانی تصریح کرد: در این نمایشگاه‌ها ناشران باید تخفیفی 20 تا 30 درصدی را در محصولات خود اعمال کنند و ناشران استانی نیز این مبلغ تخفیف را بیش از توان خود می‌دانند به همین سبب در این نمایشگاه شرکت نکرده‌اند.

هدایتی تأکید کرد: ناشران استانی در اولویت ما هستند و در صورت مشارکت، از آنان حمایت‌های مناسبی در تبلیغات از آن‌ها انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon