اطلس آسیب‌های اجتماعی در خراسان شمالی تهیه می‌شود

اطلس آسیب‌های اجتماعی در خراسان شمالی تهیه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: اطلس آسیب‌های اجتماعی برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی احتمالی برای دانش آموزان خراسان شمالی تهیه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، بهرام سلیمانیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در اجرای طرح کارزار رسانه ای با مصرف شیشه، قرار بود افراد 15 تا 30 سال زیر پوشش برنامه‌های آموزشی قرار گیرند اما اتفاق شایسته ای نیفتاد.

وی تصریح کرد: البته بازخوردی از ارزیابی‌ها برای این طرح به ما نرسید اما کار انجام شده خیلی قوی نبود.

سلیمانیان افزود: هم افزایی کیفی میان دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی برای حل آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه صحبت از آسیب‌های اجتماعی در جامعه و مدرسه درحد تزئین سخنرانی‌ها بوده است گفت: حرف در این باره زیاد گفته می‌شود اما در عمل چیزی مشاهده نمی‌شود.

وی گفت: اداره کل بهزیستی استان برابر آنچه تفاهم نامه بسته شده و قرار بود، وارد عرصه نشد و همکاری با ما رضایت بخش نبوده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: در اجرای طرح کارزار رسانه ای با مصرف شیشه، قرار بود افراد 15 تا 30 سال زیر پوشش برنامه‌های آموزشی قرار گیرند اما اتفاق شایسته ای نیفتاد.

وی افزود: البته بازخوردی از ارزیابی‌ها برای این طرح به ما نرسید اما کار انجام شده خیلی قوی نبود.

سلیمانیان در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه 26 نوع آسیب اجتماعی دانش آموزان خراسان شمالی را تهدید می‌کند گفت: خشونت، ارتباط دختران و پسران و نیز مصرف مواد مخدر صدر نشین آسیب‌های شناسایی شده هستند که آموزش و پرورش برای حل و مرتفع کردن آن برنامه ریزی کرده است.

وی توضیح داد: مدارس هدف ما در این طرح‌ها، مجتمع‌های روستایی، مدارس شبانه روزی، هنرستان‌ها و مدارس حاشیه شهرها هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: هفته گذشته 60 نفر از مدیران مدارس شبانه روزی در کلاس‌های آموزشی مقابله با خشونت حضور یافته و آموزه‌های لازم را فراگرفتند و البته این کلاس‌ها ادامه دارد.

سلیمانیان درباره وضعیت بروز این آسیب‌ها در استان گفت: خشونت در استان بیداد می‌کند و به طور قطع دانش آموزان پر خطر نیز در مدارس وجود دارند اما هنوز به آمار قطعی در این باره نرسیده‌ایم.

وی توضیح داد: پارسال پرونده‌هایی از دانش آموزان در زمینه خشونت درمراجع قضایی تشکیل شده است اما حوادث مربوط در خارج از مدرسه اتفاق افتاده بود.

سلیمانیان با اشاره به اینکه در پرداختن به موضوع و مشکل آسیب‌های اجتماعی درمدارس نگاه امنیتی نداریم افزود: این آسیب‌ها باید از حد درج مشکل درمدارس توسط مدیران و نگهداری در قفسه‌های مدارس بیرون آید و برای حل آن برنامه ریزی شود.

وی تهیه اطلس آسیب‌های اجتماعی را یکی از نیازها دراین‌باره اعلام کرد و گفت: هدف از این اطلس حساس کردن به اموری است که دانش آموزان را در جامعه تهدید می‌کند و البته این آسیب‌ها بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از پرسشنامه‌هایی با مشارکت مدیران مدارس، رئیس انجمن اولیاو مربیان و نیز نمایندگان دبیران تهیه می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش خراسان شمالی تاکید کرد: این اطلس در مسیر اجرایی و در حال تهیه است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon