انتقاد یک مربی قرآن نسبت به عدم استفاده از ظرفیت‌های قرآنی در شهرستان‌ها

انتقاد یک مربی قرآن نسبت به عدم استفاده از ظرفیت‌های قرآنی در شهرستان‌ها

خبرگزاری تسنیم: یکی از شرکت کنندگان مسابقات سراسری قرآن کریم از مهمترین دغدغه ها، انتقادات خود از فضای فعالیت های قرآنی و انتظارات و توقعات خود به عنوان یک مربی قرآن کریم در مناطق محروم گفت.

«سیدحجت ترحمی» که از مشهد در این مسابقات حضور دارد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم در تبریز، از آغاز فعالیت قرآنی و لذت همنشینی با این کتاب انسان ساز گفت و موفقیت خود را مرهون حمایت خانواده و راهنمائی های پدرش عنوان و بیان کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت قرآنی خود را از کلاس چهارم ابتدایی آغاز کرده، گفت: لذت انس با قرآن همچون مهری است که انسان به اهل بیت(ع) دارد و نمی تواند به زبان بیاورد.

ترحمی افزود: کلاس چهارم ابتدایی دوستانم در مدرسه سرصف سوره والضحی را که می خواندند من ناخواسته پایان سال آن را حفظ شدم که پس از آن پدرم -که استاد قرآن بودند- با تهیه نوار و راهنمائی های لازم کمک کرد تا در این حوزه فعالیت کنم.

این مدرس و قاری قرآن کریم که خود مربی قرآن در یکی از روستاهای شهرستان فیروزه است، با انتقاد از برخی ناهماهنگی ها در استفاده از ظرفیت نیروهای قرآنی، اظهار کرد: در روستایی که به عنوان مربی فعالیت می کنم ظرفیت ها نسبت به مشهد خیلی کم است و کار من فقط تدریس احکام است که مربی پرورشی هم می تواند آن را انجام دهد چراکه مشهد با دارا بودن ظرفیت های بسیاری مربی قرآن ندارد و از طرفی انرژی من با طی مسیر 200کیلومتری مشهد تا فیروزه تحلیل می رود.

ترحمی از دیگر مشکلات گریبانگیر نیروهای قرآنی را رفتار برخی مدیران ادارات خواند و ادامه داد: وقتی من برای حضور در دوره استانی این مسابقات چند روزی مدرسه نرفتم مدیر مدرسه برایم غیبت زد و امروز هم اولیای مدرسه یکی از شرکت کنندگان زنگ زد که چرا به مسابقه آمده و درس دارد.

این فعال قرآنی استخدام نیروهای قرآنی آموزش و پرورش را از نقاط بارز در توسعه فرهنگ قرآنی بین دانش آموزان خواند و  گفت: اگر ساماندهی و هماهنگی این نیروها هم درست و بومی هم باشد می تواند در رسیده به نتیجه مطلوب کمک کند.

وی در پایان فضای تبریز را برای میزبانی خوب ارزیابی کرد و افزود: روند مسابقات از پذیرش تا اجرا خوب است ولی از هتل تا محل برگزاری محل مسابقات فاصله زیاد است که آن هم فکر کنم به علت محدودیت ها و پاره ای برنامه ها باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران