بهزیستی تمام هزینه‌های درمان و اعزام بیماران ژنتیک را متقبل می‌شود

بهزیستی تمام هزینه‌های درمان و اعزام بیماران ژنتیک را متقبل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به معاینه رایگان ۲۰۰ بیمار تحت پوشش سازمان بهزیستی که توسط یکی از مطرح‌ترین پروفسورهای پزشکی دنیا انجام شد، نسبت به تقبل تمام هزینه‌های درمان این بیماران برای اعزام به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، همایون هاشمی در ششمین همایش بین‌المللی روز جهانی بیماری‌های نادر که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور به عمل آورده بود به اقدامات بسیار مثبت بنیاد بیماری‌های نادر که بدون هیچ چشمداشت و کمک دولتی به بیماران خدمات ارائه می‌دهد، تقدیر کرد و اظهار داشت: در روز جمعه 8 اسفند بالغ بر 200 بیمار ژنتیکی از استان البرز و کرج تحت بیمه و ویزیت رایگان یکی از مطرح‌ترین پروفسورهای پزشکی دنیا قرار گرفتند و ما نیز تمام هزینه‌های درمان این بیماران برای اعزام به خارج از کشور را قبول می‌کنیم.

وی بنیاد بیماری‌های نادر را خطاب قرار داد و گفت: جمع حاضر به واسطه خیرخواهی‌شان فعالیت می‌کنند و واقعا فعالیت آنان نسبت به بنده که وظایف دولتی و مدیریتی برعهده دارم قابل مقایسه نیست. 

هاشمی به تغییر رویکرد سازمان بهزیستی برای اولویت قرار دادن حوزه‌های پیشگیری اشاره کرد و افزود: ما به گسترش و حمایت تشکل‌های اجتماعی نیاز داریم. هم‌اکنون 28 هزار مرکز بهزیستی در سراسر کشور در حوزه معلولان و مشاوره ژنتیک فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد بیماری‌های نادر هم‌اکنون حدود 5 هزار بیمار با هزینه‌های بالا را بدون وابستگی به بودجه‌های دولتی تحت پوشش دارند و بنده به شخصه از آقای داوودیان مدیرعامل این بنیاد تشکر می‌کنم. 

به گزارش خبرنگار تسنیم، در ششمین همایش بین‌المللی روز جهانی بیماری‌های نادر که همزمان با 94 کشور جهان در سالن اجلاس سران برگزار شد، تفاهمنامه سه‌جانبه‌ای بین سازمان بهزیستی، بنیاد بیماری‌های نادر ایران و موسسه سنتوژن آلمان منعقد شد. 

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon