شبکه اجتماعی دانش‌آموزی «شاد» راه‌اندازی می‌شود


شبکه اجتماعی دانش‌آموزی «شاد» راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شبکه اجتماعی دانش آموزی تحت عنوان «شاد» سال ۹۴ افتتاح می‌شود، گفت: مراحل مطالعات، برنامه‌نویسی نرم‌افزاری و شناسایی نیرو‌ ‌انجام شده و این شبکه در ‌سال ۹۴ افتتاح می‌شود.

حمیدرضا کفاش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با بیان اینکه به مناسبت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی در سراسر کشور از معلمان امور تربیتی تجلیل به عمل آمده است، اظهار داشت: بنده به عنوان خدمتگزار جامعه امور تربیتی کشور در جمع خانواده‌های معظم شهدا و معلمان امور تربیتی در شهرستان کرج حاضر شدم.

وی با بیان اینکه مربیان امور تربیتی در گذشته و حال اقدامات زیادی را در زمینه فرهنگ و تربیت در مدارس کشور انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز با توجه به تغییر جامعه و ذائقه دانش‌آموزان نیازمند یک جهش بزرگ در امور تربیتی و فرهنگی هستیم.

معاون فرهنگی و تربیتی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان امور تربیتی باید حوزه فعالیت خود را گسترش دهند، بیان کرد: معلمان امور تربیتی باید از ظرفیت همه فرهنگیان و فضای بیرون از آموزش و پرورش استفاده کنند تا یک جریان بزرگ تربیت اسلامی را در سطح مدارس کشور شاهد باشیم.

کفاش با بیان اینکه از فعالیت‌های گذشته مربیان امور تربیتی رضایت داریم، گفت: باید تلاش‌های مربیان امور تربیتی افزایش یابد تا بتوانیم نیازهای امروز جامعه دانش‌آموزی را پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه دانش‌آموز تراز جمهوری اسلامی ایران در سند تحول بنیادین معرفی شده است، گفت: امیدواریم پس از 12 سال تلاش همه عوامل جامعه بزرگ آموزش و پرورش دانش‌آموز تراز جمهوری اسلامی را پرورش دهیم تا آماده ورود به سایر مراحل زندگی شود و بتواند پله‌های ترقی را طی کند.

معاون فرهنگی و تربیتی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهم‌ترین نقش را معلمان امور تربیتی به عنوان سنگرداران خط مقدم توسعه فرهنگ دینی برای مقابله با جنگ نرم دارند، اظهار داشت: معلمان تربیتی در کنار سایر عوامل آموزش و پرورش با انجام برنامه‌های دینی و مذهبی درصدد توسعه فرهنگی هستند.

کفاش با بیان اینکه معلمان امور تربیتی از بهترین اقشار فرهنگیان هستند، خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم که در این شرایط جدید مربیان امور تربیتی معلومات خودشان را به روز کنند و در زمینه فضای مجازی سعی کنند اگر از دانش آموزان پیشی نمی‌گیرند حداقل از آن‌ها عقب نمانند.

وی با بیان اینکه معلمان امور تربیتی باید ارتباط خود را با اقشار تربیتی در داخل و خارج از آموزش و پرورش افزایش دهند، بیان کرد: همه عوامل تربیتی در وزارت آموزش و پرورش باید بسیج فرهنگی را برای مقابله با تهاجم فرهنگی ایجاد کنند.

معاون فرهنگی و تربیتی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه تمهیدات ویژه‌ای را برای فعالیت مثبت در فضای مجازی اندیشیده‌ است، گفت: تقویت شبکه ملی مدارس ایران "رشد" جزء برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است.

کفاش با بیان اینکه شبکه اجتماعی دانش آموزی تحت عنوان "شاد" سال آینده افتتاح می‌شود، اظهار داشت: مراحل مطالعات، برنامه‌نویسی نرم‌افزاری و شناسایی نیروی آن انجام شده که در فصل اول سال 94 افتتاح می‌شود.

وی افزود: سرمایه شبکه "شاد" دانش آموزان نخبه کشور خواهند بود که در رشته‌های مختلف مقام به دست می‌آورند و وارد این شبکه می‌شوند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon