فرمانده نیروهای ویژه امنیتی عدن دستور «منصور هادی» را نپذیرفت

فرمانده نیروهای ویژه امنیتی عدن دستور «منصور هادی» را نپذیرفت

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروهای ویژه امنیتی شهر عدن دستور رئیس جمهور مستعفی یمن برای برکناری خودش را نپذیرفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الحیات، سرتیپ عبدالحافظ السقاف فرمانده نیروهای ویژه امنیتی در شهر عدن دستور عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن برای برکناری خود از فرماندهی این نیروها و جانشینی سرهنگ ستاد جواس ثابت را که گفته شده است مسئول مستقیم به شهادت رساندن بنیانگذار جنبش انصار الله در 10 سال پیش بود، نپذیرفت

این درحالی است که شهر عدن در سایه نگرانی از درگیری بین شبه نظامیان طرفدار هادی و نیروهای امنیتی شاهد بحران امنیتی است.

به گزارش العالم، منابع امنیتی به روزنامه الحیات گفتند: سرتیپ السقاف دستور هادی را رد کرد و توجیه ناپذیر دانست و دستور داد که نیروهایش در اطراف پادگان اصلی برای مقابله با هرگونه حمله شبه نظامیان طرفدار هادی برای مجبور کردن او جهت تحویل فرماندهی، مستقر شوند.

این منابع گفتند: تلاش های عبدالعزیز بن جبتور استاندار عدن در این زمینه نیز به نتیجه ای نرسید.

برپایه این گزارش، شبه نظامیان طرفدار هادی، السقاف را به داشتن روابط نزدیک به جنبش انصار الله متهم می کنند و این درحالی است که گمان می رود سرتیپ ستاد جواس همان مسئول مستقیم به شهادت رساندن حسین الحوثی بنیانگذار جنبش انصار الله در پایان اولین نبرد دولت یمن علیه وی در سال 2004 میلادی باشد. برخی ناظران دستور هادی برای تعیین سرتیپ جواس را پیام چالش آمیز روشنی برای جنبش انصار الله توصیف کردند که چه بسا باعث تسریع حضور این جنبش در عدن شود.

در همین حال، یک منبع نزدیک به سرتیپ السقاف به پایگاه الوسط یمن برخی شایعات درباره اقدام السقاف در تحویل فرماندهی نیروهای ویژه امنیتی یا ترک عدن را رد کرد و گفت: سرتیپ السقاف فرماندهی را تحویل نداده است و در جریان دیدارش با اعضای کمیته میانجی از جمله احمد المیسری استاندار سابق ابین و سرتیپ ناصر منصور هادی و استاندار عدن این شرط را مطرح کرد که اگر مشکل او است، باید تعیین جانشین با توافق صورت گیرد و این جانشین نیز از خود این نیروهای ویژه باشند و نه نیروهای مسلح.

این منبع افزود: احمد المسیری پیشنهاد السقاف را پذیرفت اما سرتیپ ناصر منصور هادی برادر رئیس جمهور مستعفی یمن به طور کامل این پیشنهاد را رد کرد و خواستار اجرای سریع دستور عبدربه منصور هادی شد و همچنان بر آن اصرار می ورزد و همین امر نیز چه بسا باعث انفجار نظامی اوضاع در استان عدن شود و بحران ممکن است فراتر از دستگاه امنیت مرکزی رفته و پادگان های نیروهای مسلح بویژه در عدن و جنوب یمن را نیز شامل شود چرا که یک رویکرد برنامه ریزی شده برای برکنار کردن همه فرماندهان نظامی اهل استان های شمالی همراه با مرخص کردن دائمی افسران و نیروها از پادگانهای خودشان به صورت گزینشی وجود دارد.

این منبع گفت: سرتیپ السقاف تلاش های زیادی برای آرام کردن افسران و سربازانی می کند که مخالف دستور هادی برای برکناری وی و تعیین جانشین وی از نیروهای ارتش هستند. 

وی افزود: نیروهای ویژه امنیتی همچنان درحال آماده باش کامل و در انتظار صرف نظر کردن هادی از دستور خود یا توافق برای جایگزین السقاف از بین افسران این نیروها هستند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان