جزئیات فعالیت‌های یادگیری دانش‌آموزان در تعطیلات نوروز اعلام شد

جزئیات فعالیت‌های یادگیری دانش‌آموزان در تعطیلات نوروز اعلام شد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی آموزش‌و پرورش شهر تهران با تشریح فعالیت‌های نوروزی ارائه شده به دانش‌آموزان در تعطیلات نوروز گفت:‌تقویت مهارت انشاء نویسی، کتابخوانی و شناخت آداب و رسوم و پیشینه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور در طراحی فعالیت‌های نوروزی مدنظر است.

مسعود ثقفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص تکالیف نوروزی دانش آموزان شهر تهران اظهار داشت:‌ تعطیلات نوروزی فرصت‌ ارزشمندی است که می‌توان از آن برای تکمیل و تعمیق اهداف برنامه‌های درسی با تاکید بر تقویت مهارت‌ها بهره گرفت. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بی برنامگی در تعطیلات طولانی مدت همچون نوروز موجب فاصله گرفتن دانش‌آموزان از آموزش‌های رسمی می‌شود و همین امر در پیوند دوباره دانش‌آموزان با برنامه‌های درسی، تعمیق و تثبیت یادگیری‌ آنها خلل ایجاد می‌کند.

وی افزود:‌ آموزش و پرورش شهر تهران در راستای اجرایی کردن سند تحول بنیادین،  برنامه درسی ملی و تاکید بر رویکرد مدرسه محوری با توجه به اهداف تعیین شده، راهنمای تدوین فعالیت‌های یادگیری برای دانش‌آموزان در ایام تعطیلات نوروزی را آماده و به همکاران خود در سطح مناطق و مدارس ارائه کرده‌‌ است.

سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران درخصوص اهداف تدوین راهنمای فعالیت‌های یادگیری در ایام نوروز گفت:‌تقویت مهارت انشاء نویسی، بحث و گفت وگو و کتابخوانی. استمرار یادگیری دانش‌آموزان در ایام تعطیلات نوروز. ارتقاء و تقویت هویت بومی، ملی و دینی دانش آموزان با شناخت آئین اسلام، آداب و رسوم و پیشینه‌های فرهنگی و اجتماعی. ارتقای توانمندی علمی دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری دروس و  پرورش انسان‌های مسئولیت پذیر، متفکر و خلاق اهداف اصلی تدوین راهنمای فعالیت‌‌های یادگیری است.

ثقفی ادامه داد:‌ در این راهنما اصول و روش‌های مهمی برای طراحی فعالیت‌ها ارائه شده است و شاخص‌های ارائه مجموعه فعالیت‌های نوروزی به دانش آموزان ذکر شده است.

وی بیان کرد:‌در تعیین نوع فعالیت یادگیری باید درخصوص سه مولفه اختیار، رغبت و خودانگیختگی دانش آموزان دقت لازم صورت بگیرد. در راهنمای ارائه شده به معلمان، قالب و چارچوب فعالیت‌ها و ویژگی‌های آن ترسیم شده است.

سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران ادامه داد:‌ امسال نیز همانند سال گذشته در شهر تهران پیک نوروزی را به عنوان یک تکلیف سراسری برای دانش‌آموزان نداریم و هر معلم با توجه به راهنمای ارائه شده و شناخت از نقاط قوت و ضعف دانش آموزان، نیازهای آموزشی و پرورشی آنها را شناسایی و فعالیت‌‌های نوروزی را بر اساس این نیازها طراحی می‌کند که این فعالیت‌ها برای هر دانش‌آموز نیز متفاوت است به عنوان مثال ممکن است به یک دانش‌آموز مطالعه کتاب و خلاصه نویسی ارائه شده و به دانش آموز دیگر تهیه گزارش از دیدو بازدیدهای نوروز به عنوان یک فعالیت توصیه شود.

ثقفی در پایان متذکر شد: امسال مجموعه‌ای تحت عنوان پیک نوروزی به دانش‌آموزان در شهر تهران ارائه نمی‌شود بنابراین اقدام مدارس برای دریافت هزینه از خانواده‌ها تحت عنوان پیک نوروزی مجاز نیست.

انتهای پیام/

 

 

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon