اتحادیه اروپا باید برای نجات مهاجران اقدامات بیشتری انجام دهد

اتحادیه اروپا باید برای نجات مهاجران اقدامات بیشتری انجام دهد

خبرگزاری تسنیم: مقام های ارشد سازمان ملل و سازمان بین المللی مهاجرت امروز پنج شنبه تاکید کردند که اروپا باید فورا یک عملیات موثر نجات برای مهاجران در دریا ایجاد کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مقام های سازمان ملل و سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کردند که اتحادیه اروپا باید برای نجات جان مهاجران اقدامات بیشتری را انجام دهد و متعهد به قبول تعداد بیشتری از مهاجران شود.

سازمان ملل و سازمان بین المللی مهاجرت با انتشار بیانیه مشترکی ضمن انتقاد از طرح 10 ماده‌ای اتحادیه اروپا که روز دوشنبه ارائه شده، تاکید کردند: یک تراژدی بزرگ در دریای مدیترانه در حال وقوع است. واکنش اتحادیه اروپا باید فراتر از رویکرد کنونی باشد که تنها متمرکز بر رساندن مهاجران و پناهجویان به سواحل خود است.

رهبران اتحادیه اروپا قصد دارند در نشست فوق العاده امروز پنج شنبه در خصوص راهکارهای مقابله با بحران مهاجرت رایزنی کنند.

در این بیانیه مشترک آمده است که منابع مالی کنونی اختصاص یافته از سوی اروپا برای انجام ماموریت نجات مهاجران کافی نیست. عملیات نجات مهاجران تاکنون جان بیش از 100 هزار مهاجر را در مدیترانه نجات داده است.

چند روز پس از غرق یک قایق حامل مهاجران غیر قانونی که منجر به مرگ بیش از 800 نفر شد و به بدترین فاجعه برای مهاجران غیر قانونی در مدیترانه تبدیل شد، مقام های اروپایی تحت فشار شدیدی قرار گرفته اند تا واکنش قاطعی را به این مشکل که مرزهای جنوبی اروپا را تهدید می کند، نشان دهند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان