کری در تماس با لاورف: روسیه به مفاد توافقنامه مینسک پایبند باشد


کری در تماس با لاورف: روسیه به مفاد توافقنامه مینسک پایبند باشد

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با وزیر خارجه روسیه از این کشور خواست تا به مفاد توافقنامه مینسک پایبند باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "ماری هارف" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود از تماس تلفنی میان "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا و "سرگی لاوروف" وزیر خارجه روسیه خبر داد.

وی گفت که کری در این تماس تلفنی از لاوروف خواست تا بر جدایی طلبان اوکراین فشار آورده تا بر اصول آتش‌بس پایبند باشند.

کری به وزیر امور خارجه روسیه گفته است که اقدام آمریکا در آموزش واحدهای گارد ملی اوکراین کاملا شفاف، دفاعی و به دعوت دولت کی‌یف بوده است.

وی همچنین بر پایبند ماندن روسیه بر مفاد توافقنامه مینسک که شامل بیرون رفتن تمامی نیروهای روسی از شرق اوکراین است تاکید کرد.

پیشتر استیو وارن سخنگوی پنتاگون تاکید کرد که 300 نظامی آمریکایی عضو تیپ 173 هوابرد در ویچنزای ایتالیا، آموزش 300 نفر از نیروهای گارد ملی اوکراین را در غرب این کشور در نزدیکی مرزهای لهستان آغاز کرده اند.

رویترز گزارش داد قرار است چتربازان آمریکایی حدود 900 نیروی گارد ملی اوکراین را طی 6 ماه آینده آموزش دهند. سخنگوی پنتاگون تصریح کرد که این آموزش ها شامل مراقبت های پزشکی و درمانی و تخلیه مجروحین و همچنین حمله به واحدهای نظامی کوچک خواهد بود.

وی ضمن رد هشدارهای روسیه در خصوص اینکه این اقدام آمریکا می تواند موجب بی ثباتی شود، گفت: می خواهم بگویم این روسیه است که در حال بی ثبات کردن اوکراین است. روس ها هستند که به ارسال تجهیزات نظامی کشنده ادامه می دهند. آنها به اعزام نیروهای نظامی روسی به شرق اوکراین ادامه می دهند.

بحران اوکراین موجب شده تا روابط غرب و روسیه به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد برسد. پس از اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود در ماه مارس گذشته، غرب بارها مسکو را به دخالت در بحران شرق اوکراین متهم کرده و بر اساس این ادعاها، تحریم های زیادی را علیه روسیه اعمال کرده است.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان