بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت در لرستان تشکیل شود


بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت در لرستان تشکیل شود

خبرگزاری تسنیم: فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خواستار تشکیل بسیج پیشکسوتان جنگ و شهادت در استان لرستان شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سردار مرتضی کشکولی شامگاه پنج‌شنبه در گردهمایی پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت استان لرستان که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: از منظر امام خمینی (ره) همه مسئولان دولتی، لشکری و کشوری نظام باید توجه به پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت را در دستور کار قرار دهند که مبادا در پیچ‌وخم زندگی فراموش شوند.

وی افزود: یک بخش از مسئولیت نیز متوجه پیشکسوتان است که باید همیشه در صحنه حضور داشته باشند و هیچ‌گاه خود را بازنشسته تلقی نکنند، همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمود:« دوران بازنشستگی، زمان انزوا و خانه‌نشینی نیست بلکه دوران بالندگی، افتخار و استفاده از تجربیات است».

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، اطاعت جاودانه از ولی‌فقیه و مرزبندی با کفر، شرک و نفاق را دو ویژگی مهم پیشکسوتان عرصه جنگ و شهادت دانست و عنوان کرد: اطاعت از ولی‌فقیه باید امری مستدام باشد نه این‌که کسی در مقطی رهرو باشد اما بعدها کناره‌گیری کند و یا تغییر جهت دهد.

وی با بیان این‌که وظایف سپاه پاسداران انقلاب امروز با سپاه چند دهه گذشته متفاوت است، تصریح کرد: در آن زمان تهدیدها فقط در حوزه دفاع و امنیت بود اما امروز، سپاه در تمام عرصه‌ها حضوری فعال دارد و در صحنه است.

کشکولی خاطرنشان کرد: تشکیل بسیج پیشکسوتان جنگ و شهادت به منظور انتقال تجربیات به جوانان یک ضرورت است.

وی بیان کرد: از میان پیشکسوتان جنگ و شهادت ، یک نفر به عنوان رئیس مجمع تعیین می‌شود و سپاه به‌عنوان دبیر مجمع فعالیت می‌کند بنابراین کار به خود پیشکسوتان واگذار می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به لزوم حفظ رابطه مجمع پیشکسوتان با سپاه و بسیج، گفت: کمک به تشکیل ارتش ده‌ها میلیونی، ایجاد زمینه برای حضور حداکثری و ایفای نقش پیشکسوتان در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب، از دیگر اهداف تشکیل مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت بوده است.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس باید بتوانند نقش کلیدی خود را در جامعه دنبال کنند، افزود: امروز مذاکره تنها راه آمریکاست چراکه در تمام مناظره‌ها همواره به این حقیقت معترف بوده‌اند که  تحریم‌ها بی‌اثر است.

کشکولی با اشاره محبوبیت ایران در بین کشورهای دنیا، عنوان کرد: ایران موفق شد که آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود را رسوا کند، حمله به یمن سبب شد که ماهیت پلید و فاسد رژیم آل‌سعود و حامیان او  آشکار شود که این از برکت ایثار شهداست.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطرنشان کرد: مجمع پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت باید در دفاع از دستاوردهای انقلابی در چارچوب بسیج مستضعفین کار کند.

انتهای یپام/ ب
 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon