۱۱۴ واحد پرورش شتر در خراسان جنوبی فعال است


114 واحد پرورش شتر در خراسان جنوبی فعال است

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفـت: ۱۱۴ واحد پرورش شتر در استان خراسان جنوبی فعال است که گوشت شتر این استان به استان‌های تهران، کرمان، یزد و اصفهان صادر می‌شود.

هاشم ولی‌پورمطلق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: در خراسان جنوبی بالغ بر 29 هزار و 400 نفر شتر وجود دارد.

وی افزود: در سال گذشته حدود 740 تن گوشت شتر به ارزش 185 میلیارد ریال در استان تولید شد که با توجه به خشکسالی‌های گذشته و کاهش جمعیت شتر با کاهش مواجه بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: استان خراسان‌جنوبی در حوزه تولید پرورش شتر رتبه دوم را در کشور دارد و در حال حاضر کشتارگاه شتر در خراسان‌جنوبی وجود ندارد.

ولی‌پور مطلق افزود: 114 واحد پرورش شتر در خراسان جنوبی با ظرفیت 551 نفر دارای پروانه بهره‌برداری است و پرورش شتر در خراسان جنوبی تاکنون برای 300 نفر شغل به صورت صنعتی ایجاد کرده است اما حدود یک‌هزار و 600 نفر بهره‌بردار در این شغل مشغول هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: گوشت تولیدی شتر استان به استان‌های تهران، کرمان، یزد، اصفهان و خراسان رضوی در حدود 500 تن در سال صادر می‌شود.

ولی‌پور مطلق افزود: در خراسان جنوبی سه واحد پرورش بوقلمون نیز با ظرفیت 22 هزار و 400 قطعه فعالیت می‌کنند که پرورش بوقلمون هم زمینه اشتغال برای 50 نفر به صورت مستقیم وغیرمستقیم ایجاد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: نزدیک به 20 درصد گوشت تولیدی بوقلمون در داخل خراسان جنوبی مصرف می‌شود و مابقی که مازاد بر استان است به استان‌های تهران و سیستان و بلوچستان صادر می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon