کامرون: اتحادیه اروپا باید تغییر کند


کامرون: اتحادیه اروپا باید تغییر کند

خبرگزاری تسنیم: نخست وزیر انگلیس در دیدار با رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد که انگلیس نیاز به توافق جدیدی در اروپا دارد و برخی پیمان ها و قوانین اتحادیه اروپا باید تغییر کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دیدار دیوید کامرون نخست وزیر کامرون و ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا در حالی برگزار شده است که کامرون قصد دارد به زودی در نشست مشترک با سایر رهبران اروپایی، پیشنهادات خود برای تغییر قوانین و پیمان های اتحادیه اروپا را مطرح کند.

سخنگوی دولت انگلیس تاکید کرد که مذاکرات کامرون و یونکر طی دوشنبه شب متمرکز بر مساله اصلاح اتحادیه اروپا و مذاکرات مجدد انگلیس با بروکسل برای تغییر روابط دو طرف بوده است. انگلیس خواستار ارتقای جایگاه خود در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

وی تصریح کرد: نخست وزیر انگلیس بر این مساله تاکید کرده است که مردم انگلیس از وضعیت موجود رضایت ندارند و خواستار ایجاد تغییراتی در اتحادیه اروپا هستند تا نگرانی های آنها برطرف شود.

یونکر نیز بار دیگر به این مساله اشاره کرده است که وی خواستار دستیابی به توافقی عادلانه با انگلیس است و برای رسیدن به این هدف همکاری خواهد کرد.

کامرون قول داده است تا در صورت عدم دستیابی به توافق نهایی با رهبران اتحادیه اروپا برای تغییر قوانین و پیمان ها و افزایش قدرت انگلیس در این اتحادیه، همه پرسی مذکور را پیش از پایان سال 2017 میلادی برگزار کند.

کامرون تحت فشار زیادی است تا مهاجرت به انگلیس را کاهش دهد. تازه ترین آمارها نشان می دهد که در سال 2014 میلادی بیش از 318 مهاجر وارد انگلیس شده اند. کامرون قول داده است تا تعداد مهاجران اروپایی به انگلیس را به کمتر از 100 هزار نفر برساند.

این مساله در تضاد با پیمان اتحادیه اروپا در خصوص آزادی جابجایی نیروی کار است. یانکر پیش از این تاکید کرده است که انگلیس باید به یک توافق منصفانه با اتحادیه اروپا دست یابد ولی نمی تواند اولویت های خود را بر اتحادیه اروپا تحمیل کند.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت