کشتار در «یمن» و سکوت عربستان در برابر نسل‌کشی مسلمانان «میانمار» خیانت به اسلام است

کشتار در «یمن» و سکوت عربستان در برابر نسل‌کشی مسلمانان «میانمار» خیانت به اسلام است

خبرگزاری تسنیم: عضو ارشد حزب «وحدت مسلمین» پاکستان با توجه به ادعای عربستان مبنی بر «سرپرستی جهان اسلام» گفت که کشتار کودکان یمن و سکوت عربستان در مورد نسل‌کشی مسلمانان در میانمار خیانت ریاض به اسلام است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «علامه سید احمد اقبال رضوی» عضو ارشد و دبیر بخش آموزش حزب وحدت مسلمین پاکستان اظهار داشت: عربستان با نابودی منابع آب و زیرساخت‌ها، کودکان یمن را از حق اساسی محروم می‌کند، در حالی که ادعای سرپرستی جهان اسلام را دارد.

وی افزود: سکوت عربستان در مورد نسل‌کشی مسلمانان در میانمار نیز خیانت به اسلام است.

اقبال رضوی با اشاره به حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر نیز گفت: عربستان عالم برجسته و سرشناس این کشور را که همواره خواستار اتحاد بین مسلمانان بوده، به اعدام محکوم کرده است که این کار دولت ریاض، نقض آشکار حقوق بشر و آزادی بیان است.

وی تصریح کرد: انفجار مسجد شیعیان در استان «قطیف» در عربستان که ده‌ها نمازگزار را به شهادت رساند نیز از دیگر اقدامات حمایت از تروریسم عربستان است.

عضو ارشد حزب وحدت مسلمین پاکستان اظهار داشت: عربستان از تروریسم حمایت می‌کند و در مقابل نسل‌کشی مسلمانان در میانمار و فلسطین سکوت کرده است، اما داعیه سرپرستی جهان اسلام را نیز دارد.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف این کشور را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمندند نیز با تجاوز عربستان علیه یمن همراه شده‌اند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان