امکان تغییر قراردادهای اروپایی از دید مرکل


امکان تغییر قراردادهای اروپایی از دید مرکل

خبرگزاری تسنیم: صدر اعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر انگلیس در برلین تغییر قراردادهای اروپایی که لندن بر آن تاکید فراوانی دارد را ممکن دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه"، "دیوید کامرون"، نخست وزیر انگلیس در برلین از تغییر قراردادهای اروپایی سخن گفته تا به این ترتیب انگلیس را در اتحادیه اروپا نگه دارد.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان نیز در دیدار با نخست وزیر انگلیس تغییر قراردادهای اروپایی را اساسا رد نکرد. وی با کامرون درباره انتظارات و خواسته های انگلیس صحبت کرده و روز گذشته در یک کنفرانس خبری مشترک گفت که در حال حاضر در اروپا برای اصلاح این اتحادیه تبلیغ می کند.

وی افزود: تغییرات در اتحادیه اروپا در صورت لزوم در علاقه آلمان نیز هست. ما می خواهیم این روند را به صورت سازنده با همراهی هم دنبال کنیم. جایی که عزم و اراده ای هست یک راه هم هست.

مرکل همچنین گفت: در حال حاضر صحبت کردن درباره محتوا شروع می شود و تازه بعد از آن ما می توانیم درباره تغییرات سخن بگوییم. دولت آلمان نمی گوید که یک تغییر قراردادهای اروپایی امکان پذیر نیست.

صدر اعظم آلمان در عین حال تاکید کرد که از طرف آلمان امیدواری آشکاری در این باره که انگلیس عضو اتحادیه اروپا باقی بماند وجود دارد.

کامرون نیز که تصمیم دارد تا پایان سال 2017 درباره خروج کشورش از اتحادیه اروپا همه پرسی برگزار کند در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: وی فکر می کند که ماندن در اتحادیه اروپا به صلاح انگلیس است.

وی با مرکل درباره تصمیماتش درباره اتحادیه اروپا و جایگاه انگلیس در این اتحادیه سخن گفت.

کامرون که روی اصلاح اتحادیه اروپا تاکید دارد از نگرانی های مختلف مردم کشورش سخن گفته و اظهار داشت: اتحادیه اروپا نشان داده است که وقتی یک کشور عضو آن مسائلی دارد انعطاف پذیر است.

کامرون قبل از دیدار خود با مرکل در ورشو با نخست وزیر لهستان دیدار کرد. دولت لهستان درخواست انگلیس برای یک تغییر قراردادهای اروپایی را رد کرد.

دولت لهستان اعلام کرد که تغییر قراردادهای اروپایی یا معرفی قوانین تبعیض آمیز خطوط  قرمز ماست.

یکی دیگر از موضوعاتی که در ورشو به آن پرداخته شد اعلام کامرون برای تنظیم مجدد خدمات اجتماعی برای شهروندان اتحادیه اروپا در انگلیس بود. در حال حاضر حدود 800 هزار لهستانی در انگلیس زندگی می کنند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان