حرف‌های سرتیم محافظان امام از بمب‌گذاری جماران، عتاب سید احمد به هاشمی رفسنجانی و ... + فیلم

حرف‌های سرتیم محافظان امام از بمب‌گذاری جماران، عتاب سید احمد به هاشمی رفسنجانی و ... + فیلم

خبرگزاری تسنیم: سیدرحیم میریان برای دوره‌ای سرتیم محافظت از امام در جماران بوده، پس از آنکه سپاه مسئولیت محافظت از امام را به‌عهده می‌گیرد او همچنان در دفتر امام به‌اصرار حاج احمدآقا می‌ماند. او روایت‌های زیادی دارد از روزهایی که هم‌نشین امام بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امام خمینی(ره) را بیشتر از روایت مسئولان کشور در زمان حیات ایشان می‌شناسند. روایاتی که عموماً قالبی رسمی دارد و عموماً ابعاد شخصیتی و سبک زندگی ایشان در آن‌ها دیده نمی‌شود.

شاید روایتگر روزها و تماشاکنندگان لحظه‌های شخصی امام بهترین راویان این مسائل باشند. افرادی که سال‌ها از نزدیک در خدمت امام بودند و بیشتر از خیلی‌های دیگر در جریان ریز مسائل و روحیات ایشان قرار داشتند. محافظان امام(ره) از جمله افرادی هستند که عموماً شبانه‌روز در معاشرت با ایشان بودند. سید رحیم میریان برای دوره‌ای سرتیم محافظت از امام در جماران بوده است. پس از آنکه سپاه مسئولیت محافظت از امام را به‌عهده می‌گیرد او همچنان در دفتر امام به‌اصرار حاج احمدآقا می‌ماند و به امور دفتری می‌پردازد.

او روایت‌های زیادی دارد از روزهایی که هم‌نشین امام بوده است. بخش‌هایی از این ساعات را در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بیان کرد. او سخن می‌گوید از زمانی که ماجرای حج خونین را برای امام روایت می‌کند و ایشان برآشفته می‌شوند و خواستار قطع شدن روایت او می‌شوند. میریان از ماجرای تلاش کشمیری برای ورود به جماران و بمب‌گذاری در دیدار ایشان با مسئولان مملکتی می‌گوید که با اصرار تیم محافظان صحنه را ترک کرده و اجازه بازرسی کیف همراه خود را به آن‌ها نمی‌دهد.

ویدئوی زیر را ببینید:

 

*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران