آزادی یک زندانی در آمریکا پس از ۴۳ سال حبس در سلول انفرادی

آزادی یک زندانی در آمریکا پس از 43 سال حبس در سلول انفرادی

خبرگزاری تسنیم: یک قاضی فدرال در آمریکا در پی اثبات بی‌گناهی یک زندانی در قتل یک زندانبان، دوشنبه حکم آزادی این زندانی را که ۴۳ سال را در سلول انفرادی به سر برده بود، صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک قاضی فدرال در آمریکا دوشنبه حکم آزادی یک زندانی را که 43 سال را در سلول انفرادی به سر برده بود، صادر کرد.

او قدیمی‌ترین زندانی در آمریکا بود که در این شرایط نگهداری می شد.

آلبرت وودفاکس 68 ساله به علت مسئولیتش در مرگ یک نگهبان در زمان شورش زندانیان در سال 1972 در سلولی انفرادی در بازداشتگاه آنگولا در ایالت لویزیانا در جنوب آمریکا نگهداری می شد.

جیمز برادی قاضی فدرال دستور آزادی بدون قید شرط آلبرت وودفاکس 68 ساله را با استناد به شواهدی دال بر بی گناهی او آزاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ماه نوامبر، پنجمین دادگاه تجدیدنظر آمریکا حکم به آزادی او داد اما این حکم باردیگر با تصمیمی قضایی در سطح ایالتی در ماه فوریه لغو شد.

برادی به پنج «وضعیت استثنایی» که اجازه آزادی فوری و بی قید و شرط وودفاکس را می داد، اشاره کرد از جمله سن و شرایط جسمانی او، غیرقانونی بودن نگه داشتن یک زندانی بیش از چهل سال در سلول انفرادی و اینکه او دو بار برای یک جرم که بیش از چهل سال پیش صورت گرفته محاکمه شده است.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان