کاهش تلفات بام تهران

کاهش تلفات بام تهران

خبرگزاری تسنیم: دبیر کمیته جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی کشور از کاهش تلفات رشته‌کوه‌های شمالی تهران با راه اندازی ستاد اطلاع‌رسانی و پیگشیری از حوادث کوهستانی خبر داد.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، مجید حسین‌پور درباره فعالیت‌های ستاد اطلاع‌رسانی و پیشگیری از حوادث رشته‌کوه‌های شمالی تهران اظهار کرد: در زمستان 85 بر اثر حوادث کوهستان 20 نفر در مناطق توچال، درکه و داراباد کشته شدند، به همین علت در سال 86 رئیس وقت هیئت کوهنوردی استان تهران پیشنهاد تأسیس ستاد اطلاع‌رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان را به سازمان مدیریت بحران شهر تهران و شهرداری تهران اعلام کرد تا از طریق اطلاع‌رسانی این حوادث به حداقل برسد.

دبیر کمیته جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی کشور در ادامه تصریح کرد: شهرداری تهران از این پیشنهاد استقبال کرد و هزینه‌های این طرح را متقبل شد و از 14 باشگاه فعال در سطح استان تهران و 180 کوهنورد دوره‌دیده در اجرای این طرح مدد گرفته شد و برای این افراد کلاس‌های آموزشی فن‌بیان و نحوه برخورد با کوهنوردان، هواشناسی، منطقه شناسی و آشنایی با خطرات مناطق کوهستانی برگزار شد.

حسین پور گفت: نفرات آموزش دیده در 12 ایستگاه در ستادهای اطلاع‌رسانی مناطق کوهستانی استان تهران در هنگام زمستان کوهستانی یعنی 26 آذر تا 18 اردیبهشت ماه مستقر می‌شدند.

وی افزود: از سال 86 تا 93 این خدمت‌رسانی به کوهنوردان رشته‌کوه‌های شمالی تهران انجام شده است و بازخورد خوبی از این طرح اجرایی دریافت کردیم.

مسئول ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان استان تهران با اشاره به روش‌های اطلاع‌رسانی گفت: در طی این سال‌ها از روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی در ارتباط با کوهنوردان استفاده کردیم از جمله اینکه در طول مسیر بنرهای آموزشی نصب شده و بروشورهایی تهیه و توزیع می‌شد.

حسین پور با اشاره به توزیع 27 هزار بروشور طی سال‌های فعالیت ستاد اطلاع رسانی افزود: بروشورها موضوعاتی مانند سرمازدگی‏، شناسایی مسیرهای امن، بهمن‌شناسی، صاعقه، گرمازدگی و سایر حوادث کوهستان را شامل می‌شود.

دبیر کمیته جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی کشور بیان کرد: هشت سال هیئت استان تهران همراه با کمک فدراسیون کوهنوردی، شهرداری منطقه یک ناحیه کوهستان و مدیریت بحران شهر تهران طرح اطلاع‌رسانی حوادث کوهستان را اجرا کردند.

حسین پور افزود: نتیجه اجرای این طرح به حداقل رسیدن تلفات کوهنوردی در رشته‌کوه‌های شمالی تهران بوده است، به طوریکه در سال 86 تلفات کوهستان صفر بود و در سال 87  یک نفر تلفات داشتیم همچنین در سال 88 هیچ تلفاتی در حوادث کوهستانی نداشتیم و در کل آمار کاهش تلفات حوادث گواهی بر مؤثر واقع شدن فعالیت‌های ستاد اطلاع‌رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان بود.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: فعالیت ستاد اطلاع‌رسانی هم اکنون در سطح کشور در 14 استان اجرا می‌شود و همچنین از طریق فدراسیون کوهنوردی در فصل زمستان و تابستان در دماوند از شهرستان‌های مختلف تیم‌های آموزش دیده حضور پیدا می‌کنند و در سه روز پایانی هر هفته در مسیر جنوبی دماوند مستقر می‌شوند و به اطلاع‌رسانی به کوهنوردان آن منطقه می‌پردازند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon