جنگنده‌های F۲۲ آمریکا وارد آلمان شدند

جنگنده‌های F22 آمریکا وارد آلمان شدند

۴ فروند جنگنده اف ۲۲ آمریکا برای شرکت در ماموریت آموزشی ناتو وارد آلمان شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپاتنیک، نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که 4 فروند جنگنده اف 22 این کشور وارد پایگاه هوایی "اسپانگدالم" در آلمان شده‌اند تا به ماموریت آموزشی ناتو بپیوندند.

نیروی هوایی آمریکا افزود: واشنگتن علاوه بر 4 فروند جنگنده اف 22 ، یک فروند هواپیمای ترابری نظامی و 60 پرسنل نظامی را نیز به آلمان اعزام کرده تا در ماموریت آموزشی ناتو که تا اواسط سپتامبر ادامه خواهد یافت، مشارکت کنند.

هدف اصلی از این ماموریت آموزشی، دادن تضمین های امنیتی به کشورهای همپیمان ناتو و سایر شرکای اروپایی خواهد بود.

در ماه ژوئن دبورا جیمز فرمانده نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده بود که قصد دارد جنگنده های اف 22 را به اروپا بفرستد. وی علت اصلی این اقدام آمریکا را تهدید روسیه ارزیابی کرده بود.

دبورا جیمز گفت: کشورهای شرق اروپا از دخالت روسیه در اوکراین نگران هستند و اقدام آمریکا برای استقرار جنگنده های اف 22 در اروپا، بخشی از تلاش گسترده واشنگتن در حمایت از اعضای ناتو در شرق اروپا و کاهش نگرانی این کشورها خواهد بود.

نیروی هوایی آمریکا از جنگنده های رادار گریز اف 22 برای انجام برخی حملات هوایی علیه مواضع گروه تروریستی داعش استفاده کرده است. این نخستین عملیات واقعی بوده که توسط این جنگنده ها انجام شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان