۶.۵ میلیارد سهم در بورس یزد معامله شد


6.5 میلیارد سهم در بورس یزد معامله شد

مدیر بورس منطقه‌ای یزد گفت: در دو سال فعالیت دولت، ۶.۵ میلیارد سهم به ارزش بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال در بورس یزد معامله شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، علی اکبر جعفری بعد از ظهر امروز در نشست خبری مدیران ادارات تابعه وزارت اقتصاد و دارایی استان یزد با اصحاب رسانه که به میزبانی بانک سپه یزد برگزار شد، با بیان این مطلب که بورس اوراق بهادار یا به طور کلی بازار سرمایه، در توسعه اقتصادی استان نقش مهمی بر عهده دارد، اظهار داشت: از طریق بورس اوراق بهادار تلاش می‌کنیم که یک منبع و مرجع قابل اطمینانی برای سرمایه‌گذاری مردم ایجاد کنیم.

وی افزود: باید بازار سرمایه این فرصت را برای آحاد مختلف مردم فراهم کند که بتوانند پس اندازهای خود را در جای مطمئنی سرمایه‌گذاری کنند و ارزش افزوده هم برای آن در نظر گرفته شود.

جعفری خاطرنشان کرد: هدف دیگری که از تاسیس و توسعه بورس در نظر هست، این است که بورس کارهای منابع پس‌اندازی آحاد مختلف مردم را به سمت چرخه تولید و خدمات کشور هدایت کند.

مدیر بورس منطقه‌ای یزد افزود: قطعا فضای ثبات اقتصادی که در کشور در دوسال قبل ایجاد شده، تاثیر خودش را در بازار سرمایه گذاشته و ما در این دو سال، نسبت به دوسال قبل آن افزایش 88 درصدی حجم معاملات، 60 درصدی ارزش معاملات و 85 درصدی سهام‌داران جدید را داشتیم.

وی گفت: تعداد کارگزاران فعال بورس که مهمترین ارکان اداره کننده بورس هستند، در دوسال گذشته نزدیک به 30 درصد در سطح استان یزد افزایش پیدا کرده و در حال حاضر ما حدود 40 کارگزار فعال در سطح استان یزد داریم.

جعفری بیان کرد: در این دو سال گذشته توانستیم بر تعداد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس هم اضافه کنیم و سه شرکت بزرگ فولادی را وارد بورس کردیم و زمینه خرید و فروش اوراق بهادار آنها هم فراهم شد.

مدیر بورس منطقه‌ای یزد خاطرنشان کرد: در طول دو سال دولت، 6 میلیارد و 500 میلیون سهم به ارزش 22 هزار و 816 هزار میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای یزد مورد معامله قرار گرفت و در 5 ماهه اول امسال هم تعداد یک میلیارد و 635 میلیون سهم به ارزش سه هزار و 183 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت.

وی گفت: در این دوسال بیش از 10 هزار نفر به تعداد سرمایه‌گذاران بورس منطقه‌ای یزد افزوده شده و در حال حاضر بیش از 100 هزار نفر در استان سهام‌دار فعال داریم که نزدیک به 10 درصد جمعیت استان است در حالی که متوسط کشوری آن 5 درصد است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon