"مسکن مهر" در برابر زلزله احتمالی تهران مقاوم است

"مسکن مهر" در برابر زلزله احتمالی تهران مقاوم است

در حالی مسئولان و مدیران دولتی از دو سال پیش تاکنون با طرح مهر مانند یک بچه سرراهی برخورد می‌کنند که مدیران مسکن مهر معتقدند، واحدهای این طرح به دلیل ساخت و سازهای اصولی در برابر وقوع شدیدترین زلزله مقاوم هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مسئولان و مدیران کنونی دولت یازدهم همچنان با مسکن مهر مانند یک بچه سر راهی برخورد می‌کنند و در قبال آن زیربار هیچ مسئولیتی نمی‌روند. جدیدترین نمونه آن نیز اظهارات محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری هفته پیش بود؛ «دولت یازدهم نباید طرح مسکن مهر را تحویل می گرفت، چون قراردادهای مسکن مهر یکساله بسته شد و بر این اساس باید بخش زیادی از آنها در دولت دهم افتتاح می شد. واحدهای مسکن مهر پردیس نیز باید سه ماه پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری به اتمام می رسید.»

اما این طرح علاوه بر توانمندسازی پیمانکاران، باعث شد فناوری‌های جدید ساخت و ساز در قالب صنعتی‌سازی وارد کشور شود. ارتقای کیفیت ساخت و ساز نیز رهاورد دیگر طرح مسکن مهر بوده است، امتیازی که این ساختمان‌ها را از سایر ساخت‌وساز متمایز کرده است.

مقاومت در برابر زلزله یکی از اثرات ساخت خوب واحدهای مسکن مهر است. مسئله‌ای که مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد به آن اذعان دارد؛ در روند ساخت تمام واحدهای مسکن مهر مهندسان ناظر، نظارت مستمری داشته‌اند، ضمن آن‌که در این پروژه‌ها از مصالح ساختمانی با کیفیت بالا استفاده شده است.

محمدرضا توکلی با بیان این که ساخت‌وسازهای مسکن مهر بر اساس آئین‌نامه 2800 انجام شده است به تسنیم گفت: با توجه به نظارت‌های مداوم، بکارگیری مصالح با کیفیت و همچنین رعایت قانون و مقررات ساخت و ساز، واحدهای مسکن مهر در برابر شدیدترین زلزله‌ها نیز مقاوم هستند.

وی یادآور شد: در بخش ساخت مسکن مهر تمام محاسبات بررسی و چک شده، ضمن آن که شهرداری‌ ساختمان‌ها را تایید کرده و برای آنها شناسنامه فنی صادر می کند.

*کنترل مضاعف ساخت‌وساز مسکن مهر

مدیرعامل سابق شرکت عمران پردیس در این‌باره به تسنیم گفت: با توجه به این‌که شهر پردیس به گسل نزدیک است مطالعات ریزشهنه زلزله قبل از ساخت واحدهای مسکن مهر انجام شد.

مهدی هدایت افزود: خروجی این مطالعات این بود که شرکت عمران در اجرای پروژه‌ها به توصیه‌ها توجه و عمل کرد؛ به‌عنوان مثال در فاز 8 توصیه شده بود که ساختمان‌ها بیشتر از 5 طبقه نباشد که آنرا رعایت کردیم. یا این‌که در پروژه کوزو توصیه شده بود واحدها در قالب بلندمرتبه‌سازی ساخته شودند که ما همین کار را انجام دادیم.

وی تاکید کرد: علاوه بر این‌ در ساخت و ساز تمام آئین‌نامه‌های مربوط به 2800 را رعایت کردیم و تمام پروژه‌ها از طریق سازمان نظام مهندسی ساختمان به‌طور مستمر نظارت می‌شد.

وی با یادآوری این‌که شرکت عمران از مشاوران سازه در ساخت و ساز مسکن مهر بهره برد، گفت: در مجموع ما سه بار نقشه‌ها و محاسبات ساخت و ساز را کنترل می‌کردیم، در واقع کنترل مضاعفی در پروژه‌های مسکن مهر اعمال شده است.

هدایت با بیان این‌که واحدهای مسکن مهر در برابر زلزله مقاوم هستند، بیان کرد: با توجه به نحوه طراحی، ساخت و نظارت پروژه‌های مسکن مهر واحدهای این طرح در هیچ زلزله‌ای صدمه نخواهند دید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه