خواص گوشت مرغ و تخم‌مرغ از منظر طب سنتی

خواص گوشت مرغ و تخم‌مرغ از منظر طب سنتی

یک دستیار تخصصی طب سنتی خواص گوشت مرغ و تخم‌مرغ از منظر طب سنتی را عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, بین پرندگان گوشت مرغ (بدون آنتی‌بیوتیک) از بهترین نوع گوشت‌ها است که دارای طبیعت گرم و تر بوده و بدن را تقویت می‌کند.

خواص گوشت مرغ

ــ ارزش غذایی مرغ چاق زیاد است و موجب افزایش رطوبت بدن شده و چاق کننده است.

علی اصل، دستیار تخصصی طب سنتی ایران در این باره عنوان کرد: گوشت مرغ تولید کننده خون صالح, زیاد کننده منی و افزایش دهنده عقل, فهم و رفع خیالات بیهوده و فاسد است.

خواص گوشت خروس

 به‌گفته علی اصل حرارت گوشت خروس کمتر از مرغ بوده و دارای کمی خشکی است. خوردن سوپ جوجه (به‌ویژه جوجه خروس) در افراد بیمار ویا ناقهین (که تازه بیماری آنها خوب شده) یا افراد تبدار مفید است؛ هضم راحتی دارد و ارزش غذایی آن زیاد است. زرده تخم‌مرغ دارای طبع گرم و تر است و سفیده آن سرد است. ارزش غذایی تخم‌مرغ شبیه گوشت است، زرده تخم‌مرغ نیم‌برشت (عسلی) ارزش غذایی زیاد دارد.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: زرده تخم‌مرغ عسلی مقوی قلب, مغز و نیروی جنسی بوده همچنین برای افراد سوداوی یا سرد و خشک بسیار مفید است. سفیده تخم‌مرغ دیرهضم بوده و تولید خلط خام و لزج می‌کند. تخم‌مرغ آب‌پز که زرده آن سفت شده باشد بسیار دیرهضم است و برای افرادی که فعالیت زیاد دارند بیشتر مناسب است. بهتر است که برای هضم بهتر تخم‌مرغ آب‌پز آن را همراه با نمک, فلفل و آویشن مصرف کرد و بهترین نحوه مصرف تخم‌مرغ به‌صورت عسلی است.

انتهای پیام/*

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon