معاملات مواد پلیمری و شیمیایی در بورس کالای ایران رشد کرد

معاملات مواد پلیمری و شیمیایی در بورس کالای ایران رشد کرد

خبرگزاری تسنیم: تالار محصولات صنعتی و معدنی و تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران در هفته ای که گذشت با رشد حجم و ارزش معاملات فولاد، مواد پلیمری، مواد شیمیایی،قیر، گازها و خوراکها، کنسانتره مولیبدن و شکر همراه بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ بیش از 560 هزار تن انواع کالا در تالارهای داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی، فرآورده های نفتی و پتروشیمی و محصولات کشاورزی بورس کالای ایران به ارزش 8263 میلیارد ریال در هفته ای که گذشت مورد معامله قرار گرفت که سهم تالار صادراتی از این حجم معامله بیش از 200 هزار تن سنگ آهن و قیر بود.
همچنین در حالی تالار محصولات صنعتی و معدنی در هفته گذشته شاهد معامله حدود 355 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 4180 میلیارد ریال بود که به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب رشد 158 و 56 درصدی را تجربه کرد.
در این تالار حدود 197 هزار تن انواع محصولات فولادی،200 هزار تن سنگ آهن، حدود 4 هزار تن محصولات مسی،2700 هزار تن محصولات آلومینیومی، 140 تن کنسانتره مولیبدن، 2200 تن کک، 60 تن شمش روی و 9 تن کنسانتره فلزات گرانبها مورد معامله قرار گرفت. گروه فولاد هم در این مدت به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب با رشد 62 و 68 درصدی مواجه شد.
بر اساس این گزارش، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در هفته ای که گذشت شاهد معامله بیش از 201 هزار تن انواع کالا با ارزشی حدود 4 هزار میلیارد ریال بود و در این تالار حدود 73 هزار تن انواع قیر به ارزش بیش از یک هزار میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت.
همچنین هفته پیش بالغ بر 48 هزار تن انواع مواد پلیمری به ارزش بیش از 1780 میلیارد ریال معامله شد که به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب رشد 16 و 17 درصدی را تجربه کرد.
در این مدت تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران شاهد معامله حدود 28 هزار تن وکیوم باتوم و بیش از 22 هزار تن لوب کات بود.
از دیگر فرآورده های نفتی و پتروشیمی که در هفته گذشته معامله شد نیز می توان به فروش بیش از 22 هزار تن انواع مواد شیمیایی،7140 تن گوگرد، 810 تن انواع گازها و 36 تن انواع حلال اشاره کرد.
تالار محصولات کشاورزی هم در هفته گذشته شاهد معامله 220 تن شکر بود که به لحاظ حجم و ارزش با رشد 120 درصدی برای هر دو شاخص مواجه شد.
علاوه بر این، 3 هزار تن گندم در این تالار مورد دادوستد قرار گرفت و در مجموع این تالار معامله 3220 تن شکر و گندم را با حدود 30 میلیارد ریال تجربه کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه