ورود نقدینگی جدید عامل رکوردشکنی های اخیر بورس

ورود نقدینگی جدید عامل رکوردشکنی های اخیر بورس

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس بازار سرمایه در توضیح رکوردزنی های اخیر شاخص بورس گفت: رکود بازارهای رقیب باعث سرازیر شدن سرمایه های سرگردان به بازار سرمایه شده و ورود نقدینگی به این بازار، روند رو به رشد آن را تشدید کرده است.

مدیر عملیات کارگزاری آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوصی رشد متوالی این روزهای شاخص بورس گفت: ثبات در تصمیم گیری های سیاسی و اقتصادی دولت از جنبه داخلی و موضع گیریهای دولت یازدهم از جنبه سیاست خارجی و همچنین مواضع متعادل کشورها در این زمینه یکی از دلایل رشد بازار سرمایه در چند هفته گذشته است.
حسین صالحی با اشاره به این که بازار سرمایه کشور معمولا به پیشواز خبرها می رود و قبل از وقوع این اخبار تحت تاثیر قرار می گیرد افزود: دورنمای مثبت اقتصاد و سیاست کشور و سررسید ارائه گزارش 6 ماهه شرکتهای بورسی از دیگر عوامل تاثیر گذار در روند رو به رشد شاخص است.
وی یکی دیگر از دلایل رونق بازار سرمایه کشور را رکود بازارهای موازی از جمله، طلا، سکه، ارز، خودور و مسکن اعلام و تصریح کرد: رکود بازارهای رقیب باعث سرازیر شدن سرمایه های سرگردان به بازار سرمایه شده و ورود نقدینگی به این بازار، روند رو به رشد آن را تشدید کرده است.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: بار روانی تاثیر زیادی را در فراز و فرود بازار سرمایه دارد و پس از ارائه گزارشات 6 ماهه شرکتها شاهد رکود نسبی در معاملات بازار سرمایه و شاخص خواهیم بود.
صالحی در خصوص اقبال بازار به سهام شرکتهای پتروشیمی گفت: آمار خوب صادرات محصولات پتروشیمی در شهریور و نیز اخبار مثبت مربوط به تخفیف خوراک این شرکتها یکی از عوامل موثر در رشد معاملات پتروشیمی ها است و انتظار می رود در آینده نزدیک اقبال سهامداران به سمت شرکتهای معدنی تغییر کند.
وی با پیش بینی روند رو به رشد شاخص تا پایان هفته گفت: شاخص بورس و معامله گران بازار سرمایه، نیم نگاهی را نیز به جلسه گروه 5+1 و کاهش احتمالی تحریم ها خواهند داشت.
این کارشناس بازار سرمایه در پایان به سهامداران توصیه کرد: با دید میان مدت اقدام به سرمایه گذاری در بازار سرمایه کنند و تازه واردها بدون بررسی و تحلیل سراغ سهام شرکتها نروند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه