غیبت احمدی‌نژاد در اولین جلسه مجمع تشخیص بعد از انتصاب/ رضایی: از جلسه بعد می‌آید

غیبت احمدی‌نژاد در اولین جلسه مجمع تشخیص بعد از انتصاب/ رضایی: از جلسه بعد می‌آید

خبرگزاری تسنیم: محسن رضایی گفت که احمدی‌نژاد در جلسات آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، جلسه امروز، شنبه، مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی برگزار شد که محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان در این جلسه که اولین جلسه بعد از انتصاب وی به‌عنوان شخصیت حقیقی عضو این مجمع بود، در جلسه شرکت نکرد و غائب بود.

از طرف دیگر، حجت‌الاسلام حسن روحانی، برای اولین بار در ردای ریاست‌جمهوری در این جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ظهر امروز پس از پایان نشست این مجمع در نشستی خبری به تشریح مصوبات جلسه امروز پرداخت و با بیان اینکه در این جلسه موادی از آیین‌نامه اداری مجمع بررسی و ماده 3 و 8 آیین‌نامه تغییر پیدا کرد، گفت: در ابتدای شروع به کار دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقام معظم رهبری فرموده بودند که حد نصاب مصوبات مجمع تشخیص زمانی‌که اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان پیش می‌آید، نباید بر اساس نصاب سایر موضوعات دیگر مجمع تشخیص باشد.

وی گفت: در چنین مواردی (حل اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان) جلسات مجمع با دوسوم اعضا رسمیت پیدا می‌کند و قبل از این با 50 درصد به‌علاوه یک اعضا جلسه رسمیت پیدا می‌کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: البته ما این مصوبه را خدمت مقام معظم رهبری ارسال می‌کنیم و ایشان باید تصمیم نهایی را بگیرند.

رضایی با بیان اینکه در جلسات آینده مجمع تشخیص سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی بررسی می‌شود، افزود: ما با تحریم‌ها و شروع به کار دولت یازدهم روبه‌رو هستیم و معتقدیم در این زمان سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی می‌تواند در مدیریت کشور مؤثر باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه حجت‌الاسلام روحانی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت شرکت کرد، گفت: رئیس‌جمهور در این جلسه تأکید کرد که دولت با مجمع تشخیص همکاری فعالی خواهد داشت و وزرا در کمیسیون‌های مجمع شرکت خواهند کرد. همچنین خود رئیس‌جمهور نیز در تمامی جلسات شرکت خواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آقای احمدی‌نژاد نیز در جلسات آینده مجمع تشخیص شرکت خواهد کرد.

رضایی با بیان "باید شروع به کار دولت یازدهم را با جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام به فال نیک بگیریم"، افزود: معتقدم با همکاری قوا کشور بهتر اداره خواهد شد. همچنین جا دارد از هماهنگی خوب مجلس با دولت آقای روحانی تشکر کنم.

وی همچنین با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری ابتکار خوبی را برای دعوت از مقامات بین‌المللی انجام داد، گفت: امیدوارم این ابتکار ادامه پیدا کند چرا که ایران از ظرفیت خوب بین‌المللی برخوردار است و ما حضور مقامات کشورهای دیگر را در کنفرانس غیرمتعهدها دیدیم و باز این حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور دیده شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این نشست خبری در پاسخ به این سؤال "ارزیابی شما از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس چیست؟"، افزود: مجلس همیشه در ارتباط با دولت تعامل و همکاری را در پیش گرفته است البته در ادوار گذشته نیز یک، 2 و الی 3 نفر از وزرای پیشنهادی رأی نمی‌آوردند اما رأی به وزرای آقای روحانی نسبت به دولت‌های گذشته بیشتر بود و این نشان از همکاری و تعامل دولت با مجلس است.

رضایی در مورد حاشیه‌های مجلس نیز فقط به این مطلب بسنده کرد: ما نمی‌خواهیم خودمان را وارد این مسائل کنیم.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در جلسه امروز مجمع تشخیص فجایع امروز جهان اسلام را محکوم کرد، اظهار داشت: ما از بزرگان و رهبران جهان اسلام می‌خواهیم که برای این فجایع فکری بیندیشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: امروز دنیا آرام است اما در کشورهایی‌که مسلمانان زندگی می‌کنند ناامنی و جنگ دیده می‌شود. در گذشته فقط درگیری‌ها در فلسطین بود اما الآن سرزمین‌ و کشورهای اسلامی با درگیری روبه‌رو شده‌ است. ما می‌خواهیم رهبران حکومتی، ملی و مذهبی کشورهای اسلامی جلوی این خونریزی‌ها را بگیرند تا دیگر این جنگ‌های داخلی شکل نگیرد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon