قانون شوراها محدودیتی در توالی دوره‌های انتخاب یک شهردار ندارد


قانون شوراها محدودیتی در توالی دوره‌های انتخاب یک شهردار ندارد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حقوقی شهرداری تهران گفت: در قانون شوراها هیچ قید و محدودیتی درباره توالی دوره‌های حضور یک شهردار در یک شهر ذکر نشده است.

نادر نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ درباره امکان عهده‌دار شدن مجدد قالیباف به‌عنوان شهردار تهران،‌ اظهار داشت: از سال 1375 تا امروز حدود 17 سال است که بر اساس قانون تشکیلات وظایف شوراها درباره انتخاب شهردار صریح و مشخص بیان شده که شوراهای اسلامی شهرها می‌توانند شهردار را بر چه اساسی انتخاب کنند اما در این زمینه هیچ قید و محدودیتی درباره توالی دوره‌های حضور یک شهردار در یک شهر ذکر نشده است.

وی ادامه داد: بنابراین مطابق این قانون هر شورای شهری می‌تواند فردی را انتخاب کند که یک یا چندین‌ دوره متوالی شهردار بوده باشد و نقدی به‌لحاظ قانونی به ‌آن وارد نیست.

مدیرکل حقوقی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شاید این اشتباه از جایی آغاز شده که در سال 1361 قانونی به تصویب رسید که در ماده 7 آن اشاره شد شهردار بودن یک فرد فقط یک بار می‌تواند به‌صورت متوالی استمرار داشته باشد اما ازآن‌جایی که قانون‌گذار را حکیم می‌دانیم زمانی که در قانون تشکیلات و وظایف شوراها و انتخاب شهردار مصوب خرداد 1375 هیچ قید و محدودیتی برای این انتخاب تعیین نمی‌شود قاعدتاً به‌معنای نسخ  محدودیت قانون سال 61 است.

وی تصریح کرد: بنابراین درباره قالیباف،‌ شهردار کنونی تهران نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد، این در حالی است که قانون شوراها از سال 1375 به بعد بیش از 30 بار اصلاحیه داشته اما هیچ‌گاه به قید محدودیت توالی دوره مدیریت شهردار اشاره‌ای نشده است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon