نقد و بررسی آثار حسین یوزباشی با عنوان «پوستر بیداری»

نقد و بررسی آثار حسین یوزباشی با عنوان «پوستر بیداری»

خبرگزاری تسنیم: منتخب آثار حسین یوزباشی با عنوان «پوسترهای بیداری» در ادامه سلسله جلسات «حلقه هنر»، ۶ شهریور ماه در تالار فارابی دانشگاه هنر مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

حسین یوزباشی طراح گرافیک در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: برنامه این هفته «حلقه هنر» به بررسی و نقد مجموعه پوسترهای من با عنوان «بیداری» اختصاص دارد. آثار این مجموعه پوستر با مضمون کلی «مقاومت» خلق شده اند که از جمله آنها می توان به موضوعاتی نظیر مقاومت اسلامی فلسطین، غزه،مسئله بیداری اسلامی و دموکراسی آمریکایی اشاره کرد.

وی ادامه داد: این آثار در دوره‌های مختلف زمانی طراحی و اجرا شده‌اند و برخی از آن‌ها در نمایشگاه‌ها و دوسالانه‌هایی از جمله دوسالانه جهانی هنر مقاومت، دوسالانه بین‌المللی جهان اسلام، جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر و ...  به نمایش در آمده است. این آثار با حضور«محمدصابر شیخ‌رضایی» (طراح و گرافیست) و «ناصر سیفی» (نقاش و منتقد هنری) تحلیل و نقد و بررسی خواهد شد.

یوزباشی در پایان گفت: نشست بررسی و نقد مجموعه «پوسترهای بیداری» چهارشنبه 6 شهریور ماه از ساعت 17 در تالار فارابی دانشگاه هنر برگزار می‌شود و حضور علاقه‌مندان در آن آزاد است.

«حلقه هنر» عنوان سلسله نشست هایی است که به همت فارغ‌التحصیلان هنر، هر دو هفته یک بار ،در دانشگاه هنر برگزار می‌شود. این نشست علاوه بر وجوه تخصصی و آکادمیک هنر، برای عموم مخاطبان و علاقمندان به رشته‌های مختلف هنری قابل استفاده است. در هر جلسه یک اثر یا یک مجموعه از آثار یک هنرمند، در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی، سینما و... با حضور خالق اثر و منتقدان مورد بررسی و نقد قرار می‌گیرد. در بخش دیگر این نشست گفتارها و پژوهش‌هایی که پیرامون موضوعات متنوع عرصه فرهنگ و هنر صورت پذیرفته بصورت خلاصه، توسط پژوهشگران این حوزه مطرح می شود. از ویژگی‌های متفاوت این نشست می‌توان به نقش پویای حاضران در طرح سوال و به چالش کشیدن مباحث در تمام مراحل نشست-از ارائه اثر و نقد آن و همچنین در بخش ارائه گفتار-اشاره کرد. در نشست‌هایی که تاکنون برگزار شده مجموعه آثاری در رشته‌های معماری، طراحی صنعتی، پوستر، تصویرسازی، عکاسی، فیلم کوتاه داستانی و ... مورد تحلیل و نقد قرار گرفته است. چکیده مباحث هر جلسه در پایگاه اینترنتی حلقه هنر به نشانی circleofart.ir قابل دسترسی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران