ارتش سوریه حلقه محاصره تروریست‌ها در ریف دمشق را تنگ‌تر می‌کند

ارتش سوریه حلقه محاصره تروریست‌ها در ریف دمشق را تنگ‌تر می‌کند

خبرگزاری تسنیم: منابع رسانه ای از ادامه عملیات ارتش سوریه در حومه دمشق بدون اعتنا به تهدیدات نظامی آمریکا علیه این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین المل خبرگزاری تسنیم، پایگاه النشره در مطلبی درباره سوریه آورده است: همزمان با ورود بازرسان سازمان ملل ویژه تحقیق درباره سلاح شیمیایی در سوریه به منطقه ای در حومه دمشق که گفته می شود در آن منطقه از سلاح شیمیایی استفاده شده، تهدیدات آمریکا درباره حملات محدود و گسترده علیه ارتش سوریه تشدید شده است.

این رسانه می نویسد: در مقابل برخی که اقدام نظامی را بعید می دانند علت این موضع را عدم توانایی غرب برای مهار اوضاع و تبدیل نشدن آن به جنگ منطقه ای تمام عیار با سرنوشتی نامشخص، ادامه مخالفت های روسیه و تهدیدات مسکو درباره تبعات اقدام نظامی، وجود زرادخانه موشکی در منطقه و سکوت تردید برانگیز چین تفسیر کرده اند.

النشره در ادامه آورده است: به موازات موضع سوریه که احتمال گرفتار شدن واشنگتن در باتلاق سوریه را به طور مستقیم بعید می دانند و هدف آن را جنگ روانی هدفمند برای رخنه در محور روسی-ایرانی و اجبار آنها به پای میز مذاکرات می دانند، ارتش این کشور به عملیات نظامی خود ادامه می دهد و توجهی به این تهدیدات ندارد.ارتش سوریه در حال تکمیل محاصره نظامی در حومه دمشق و شکستن پشت مخالفان سوری و حامیان آنها است.

این رسانه می افزاید: ارتش سوریه دارای تجارب رزمی بالاست و به احتمال زیاد حمله احتمالات را درباره حملات موشکی احتمالی به عمل آورده است.

این پایگاه در ادامه آورده است: اما برخی از احتمال عقب نشینی آمریکا از مواضعش به دلیل گزارش هایی که کاخ سفید به شکل دوره ای دریافت می کند و  حاوی تحلیل رفتن قدرت و توان ارتش سوریه و نیز حذف سرکرده های گروه های تکفیری است  به ویژه که در حال حاضر جنگی علیه گروه های تکفیری در یک سرزمین متعلق به مسلمانان و با سلاح ارتش یک کشور مسلمان در جریان است و این به نفع آمریکا و همپیمانانش به ویژه رژیم اسرائیل است.

این رسانه در پایان می نویسد: به هر حال برخی ادامه وضعیت کنونی برای رسیدن به اهداف دلخواه غرب شامل مجبور کردن محور روسی-ایرانی –سوری برای پذیرش شروط غرب در نشست ژنو 2 را بعید نمی دانند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت