هیچ‌کس قرار نیست از حقوق هسته‌ای ایران صرف‌نظر کند/برای حل سیاسی بحران سوریه در حال رایزنی هستیم

هیچ‌کس قرار نیست از حقوق هسته‌ای ایران صرف‌نظر کند/برای حل سیاسی بحران سوریه در حال رایزنی هستیم

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش‌های خود را برای حمایت از سوریه انجام خواهد داد و با کشورهای مختلف برای راهکار سیاسی در این کشور در حال رایزنی است.

سیدعباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم در مورد اینکه اخیرا یکی از اعضایی که در گذشته به تیم مذاکره حسن روحانی نزدیک بوده است مطلبی نوشته که ما باید از حقوق هسته‌ای‌مان صرفنظر کنیم و به صورت یکجانبه به خواسته‌های دشمن تن دهیم در شرایطی که آقای رئیس‌جمهور همواره بر حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای ایران تاکید کرده گفت: سخنگو موظف نیست در مورد اظهارنظر شخصی نظر دهد. آنچه که مشخص است دکتر روحانی و دکتر ظریف قبلا اعلام کرده‌اند و هیچکس قرار نیست از موضوع هسته‌ای و حقوق مردم ایران در مذاکرات عقب‌نشینی کند.

وی تصریح کرد: آنچه مدنظر این است که باید شیوه ادبیات و مذاکرات به گونه‌ای باشد که به نتیجه بردبرد برسیم و اینکه شخصی اظهارنظری کند ربطی به اصول هسته‌ای کشورمان ندارد. 

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم در مورد اینکه شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کشورهای غربی در حال زمینه‌سازی برای سوریه هستند و در صورت هرگونه حمله نظامی به سوریه واکنش ایران به عنوان متحد دمشق چه خواهد بود گفت: همانطور که قبلا عرض کردم منطقه خاورمیانه در شرایط حساسی به سر می‌بردو و احتیاج به آرامش و خویشتن‌داری دارد و ما امیدواریم اقداماتی صورت نگیرد که بخواهد مداخله‌ای را به وجود بیاورد.

عراقچی تاکید کرد: ما تمام تلاش‌های خود را می‌کنیم تا این چنین موضوعی رخ ندهد و با طرف‌های مقابل در حال رایزنی هستیم و امیدواریم همه به راهکار سیاسی و گفتگوی ملی در سوریه برگردند چرا که بهترین راه راه‌حل سیاسی و مسالمت‌آمیز است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت