گاردین: انگلیس هواپیماهای خود را به پایگاه هوایی قبرس اعزام کرد


گاردین: انگلیس هواپیماهای خود را به پایگاه هوایی قبرس اعزام کرد

خبرگزاری تسنیم: روزنامه گاردین در گزارشی از عبور و مرور هواپیماها و تجهیزات نظامی در اطراف پایگاه آکروتیری انگلیس در قبرس خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از صدای روسیه؛روزنامه انگلیسی گاردین از آغاز تحرکات جدید هواپیماها و تجهیزات ارتش انگلیس در یکی از پایگاه‌های این کشور با نام آکروتیری در قبرس خبر داد که با مرز سوریه تنها 160 کیلومتر فاصله دارد.

دو خلبان هواپیماهای تجاری که معمولا از لارناکا پرواز می‌کنند اعلام کردند که شاهد پرواز هواپیماهای سی 130 بوده‌اند. آنها همچنین از صفحه رادار خود چندین هواپیمای جنگنده را نیز تشخیص داده‌اند.

روزنامه گاردین همچنین اشاره کرد مردمی که در نزدیکی این پایگاه زندگی می‌کنند معتقدند طی 48 ساعت گذشته تحرکات بیشتری در این منطقه آغاز شده است.

به گزارش این روزنامه ورود هواپیماها بیانگر آمادگی انگلیس برای حمله به سوریه و استفاده از قبرس به عنوان یک  پایگاه برای حمله به ارتش سوریه است.

آمریکا و تعدادی از متحدان اروپایی این کشور بر تلاش‌های خود برای حمله نظامی به سوریه افزوده‌اند و با مقصر نشان دادن سوریه در حملات شیمیایی این کشور قصد توجیه حمله نظامی خود به این کشور را دارند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان