اخطار پدافند هوایی ارتش به هواپیماهای دشمن/ رادار "پسیو آرایه‌فازی" به‌زودی رونمایی می‌شود

اخطار پدافند هوایی ارتش به هواپیماهای دشمن/ رادار "پسیو آرایه‌فازی" به‌زودی رونمایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء از رونمایی رادار "پسیو آرایه‌فازی" با قابلیت کشف هواپیماهای پنهان‌کار خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی‌ خاتم‌الانبیاء روز پنج شنبه در حاشیه مراسم تجدید پیمان فرماندهان پدافند هوایی با آرمان‌های امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا پایگاه پدافندی در قشم راه‌اندازی شده است، گفت: فرماندهی‌کل قوا، ستادکل نیروهای مسلح و ستاد ارتش امور نظامی را در داخل مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران تدبیر می‌کند و ما به‌عنوان سربازان این فرمان را اجرا می‌کنیم. من این خبر را برای اولین بار است که می‌شنوم.

وی ادامه داد: هر دستوری را که از ستادهای فرادستی برسد اجرا می‌کنیم، ما توانسته‌ایم سیستم پدافندی،‌ پهپادی را در کل کشور گسترش دهیم.

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء همچنین درخصوص آمادگی پدافند هوایی در صورت جنگ در سوریه تأکید کرد: قرارگاه همیشه آمادگی 100 درصد دارد.

امیراسماعیلی در پاسخ به این سؤال که آیا سامانه‌های راداری موجود پدافند توانایی کشف هواپیماهای مختلف را دارد، اظهار داشت: تمام تلاش ما این بوده است که با تجمیع سامانه‌های شنود الکترونیکی و اطلاعاتی در شبکه یک‌پارچه پدافند هوایی کشور بتوانیم هواپیماهای پنهان‌کار را به‌موقع شناسایی و کشف کنیم، البته هواپیماهایی را هم کشف کرده‌ایم و به آن‌ها اخطار داده‌ایم که خلبان آن هواپیما‌ها به اخطارها پاسخ داده و از منطقه دور شده‌اند.

وی اضافه کرد: البته رادارهای ما قابلیت بیشتری دارند و به‌تنهایی قادر هستند هواپیماها را کشف کنند و ان‌شاءالله شگفتی‌های بعدی این رادارها در صحنه‌های عملیاتی مشخص می‌شود.

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء تصریح کرد: رادار پسیو‌ آرایه‌فازی که هم پسیو اقتدار دارد و آرایه‌فازی آن اقتدار دارد و هم از نظر تاکنیک و تکنیک مقتدر است این رادار هم به‌خوبی می‌بیند و هم غافلگیر نمی‌شود و امروز به مرحله ظهور کامل رسیده و در هفته دفاع مقدس و در 10 شهریور به بهره‌برداری می‌رسد و به‌محض این‌که مکان آن مشخص شد آن را در یکی از نقاط کشور گسترش می‌دهیم و تولید آن نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon