آمریکا برای حفظ اسرائیل جنگ افروزی می‌کند/ در صورت تجاوز به سوریه کار تل‌آویو یکسره می‌شود

آمریکا برای حفظ اسرائیل جنگ افروزی می‌کند/ در صورت تجاوز به سوریه کار تل‌آویو یکسره می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا به خاطر حفظ رژیم صهیونیستی جنگ افروزی می‌کند اما بداند قبل از هر عملی در صورت تجاوز به سوریه کار تل‌آویو و رژیم صهیونیستی یکسره می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه مشی و منش شهیدان رجایی و باهنر در طول تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان اسوه و الگوی خدمت‌گزاران نظام شناخته شده است، اظهار کرد: نامگذاری هفته دولت به نام این دو شهید بزرگوار و ویژگی‌های ارزشمند آنها، پیامی به همه خدمت‌گزاران است تا خود را با سیره و سلوک شهید رجایی و شهید باهنر بسنجند.

وی افزود: معضل بیکاری و اشتغال چالش اصلی اقتصاد کشور است و دولت باید با فراهم‌سازی زمینه های اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی و واگذاری اصولی حوزه اقتصاد و تولید به بخش خصوصی امکان ریشه کن کردن بیکاری در کشور را مهیا سازد.

وی با انتقاد رغبت دانش آموختگان دانشگاهی به اشتغال در ادارات دولتی، خاطرنشان کرد: با توجه به دگرگون شدن وضعیت اقتصادی و اجتماعی باید چنین فرهنگی از بین برود.

آیت الله مجتهدشبستری گفت: اینکه همه انتظار داشته باشند پشت میزنشین شده و در سازمان‌ها و ادارات دولتی استخدام شوند، خیالی باطل است.

خطیب جمعه تبریز مسئله ازدواج آسان و نهادینه‌کردن آن در میان خانواده‌ها را امری لازم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: باید پذیرفت که ایجاد مشکلات در این رابطه به خود خانواده‌ها بر می‌گردد که با افزایش تجملات و تشریفات مانع جدی بر سر راه ازدواج آسان جوانان ایجاد می‌کنند.

وی همچنین از رواج بی حجابی و بد حجابی در شهرهای بزرگ به شدت انتقاد کرد و آن را یکی از عوامل مهم در سست کردن بنیان خانواده ها برشمرد.

آیت الله مجتهدشبستری گفت: بانوانی که در معابر، پارک ها و اماکن عمومی مساله حجاب را رعایت نمی‌کنند با اینکه آیات قرآنی را زیرپا می گذارند، به جوانان ظلم روا داشته و با این کار خود سبب ناپایداری خانواده‌ها می شوند که تبعات منفی فرهنگی، اجتماعی و عاطفی آن بسیار وسیع و بنیان‌کن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید مسئولان ما دل به بیرون و بیگانگان نبندند و اگر مسئولان دل به خارج ببندند خلع سلاح می‌شوند، باید مسئولان به مردم دل ببندند.

وی با بیان اینکه کلید حل مشکلات، در ظرفیت‌ها و امکانات داخل کشور است که باید با خردمندی از آنها بهره گرفت، افزود: این حرف به معنای استفاده نکردن از ظرفیت‌های بیرونی نیست بلکه نکته اساسی این است که نباید به خارج امید بست و به آن اعتماد کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به حوادث سوریه و بهانه آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی برای حمله به این کشور گفت: در صورت  آغاز جنگ در سوریه این کشور برای نیروهای آمریکایی و اسرائیلی تبدیل به گورستان می‌شود.

آیت الله شبستری گفت: آمریکا به خاطر حفظ رژیم صهیونیستی جنگ افروزی می‌کند اما بداند قبل از هر عملی در صورت تجاوز به سوریه کار تل‌آویو و رژیم صهیونیستی یکسره می‌شود.‌

وی با اشاره به فضایل اخلاقی و علمی امام صادق (ع) عنوان کرد: امام جعفر‌صادق (ع) در تبیین و ترویج معارف شیعه نقش بسزایی داشتند و پیروان مکتب جعفری باید اهتمام بیشتری در فراگیری و عمل به این معارف داشته باشند.

آیت‌الله شبستری بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های بزرگداشت شهادت امام جعفر صادق(ع) تاکید کرد.

انتهای پیام/آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon