حمله آمریکا به‌سوریه خسارات غیرقابل جبرانی را متوجه حیفا و تل‌آویو خواهد کرد

حمله آمریکا به‌سوریه خسارات غیرقابل جبرانی را متوجه حیفا و تل‌آویو خواهد کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز بین‌الملل و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به عواقب حمله نظامی آمریکا به سوریه گفت: به طور قطع حمله به سوریه ضرر جدی به اسرائیل و مناطق حیفا و تل‌آویو می‌شود که قابل جبران برای صهیونیست‌ها نخواهد بود.

حمیدرضا ترقی رئیس مرکز بین‌الملل و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر انقلاب درباره حمله به سوریه و متضرر شدن دولت‌های حمله‌کننده به این کشور گفت: مؤتلفه‌های زیادی وجود دارد که در صورت حمله آمریکا به سوریه این کشور را دچار ضرر می‌کند.

وی افزود: تنها بودن آمریکا در تصمیم‌گیری‌ و عدم همراهی کشورهای و دولت‌های مختلف در این زمینه  یکی از عواملی است که باعث ضرر آمریکا خواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه فقدان سند قابل قبول در متهم کردن سوریه به سلاح شیمیایی یکی دیگر از مواردی است که در این زمینه وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه کارشناسان و محققان سازمان ملل مستنداتی مبنی بر این ادعا در سوریه تهیه نکرده‌اند و بهانه آمریکا در این حمله غیرقابل پذیرش است، همین مسئله آسیب‌ها و ضررهایی را برای آمریکا از جانب افکار عمومی در بر خواهد داشت.

ترقی با اشاره به تاکتیک نظامی آمریکا در حمله به سوریه و دفاع سوریه در این زمینه خاطرنشان کرد: آمریکا تصمیم دارد در حمله نظامی خود به سوریه نقاط مختلف ارتش این کشور و برخی از مراکز این کشور را به صورت نقطه‌ای مورد هدف قرار دهد، اما راهبرد سوریه در این زمینه حمله هوایی و موشک‌هایی است که به سمت مواضع آمریکا و اسرائیل پرتاب خواهد کرد و به طور قطع نقاط مختلفی در مدیترانه و عربستان را شامل خواهد شد و موجب گسترش دامنه جنگ و ضربه دیگری به آمریکا خواهد بود.

وی افزود: طبیعتا اگر آمریکایی‌ها ناوهایشان در این جنگ آسیب ببیند، حیثیت بین‌المللی خود را در برابر دولتی و کشوری مانند سوریه از دست می‌دهند، اما اگر سوریه حتی در این جنگ شکست هم بخورد، در برابر یک قدرت جهانی آسیب دیده است و هزینه‌های کمتری در برابر ضررهای بیشتر آمریکا خواهد پرداخت.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه حمله آمریکا به سوریه موجب اتحاد جبهه مقاومت و اتحاد مسلمانان علیه آمریکا و اسرائیل می‌شود، گفت: به طور قطع حمله به سوریه ضرر جدی به اسرائیل و مناطق حیفا و تل‌آویو می‌شود که قابل جبران برای صهیونیست‌ها نخواهد بود.

ترقی در ادامه با بیان اینکه بیداری اسلامی در جهان تمام شدنی نیست، گفت: دلیل این مسئله گرایش مردم مسلمانان منطقه به اسلام سیاسی است که بستر اصلی جنبش‌های آینده منطقه نیز در همین مسیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل تلاش کرده‌اند در این زمینه اخوان‌المسلمین را جایگزین اسلامی سیاسی ایران کنند، افزود: با شکست اسلام سیاسی اخوان گرایش مردم مسلمان منطقه به اسلام سیاسی ایران افزایش یافت و این اسلام که ضدیت با آمریکا و اسرائیل از ویژگی‌های اساسی آن است در منطقه رشد کرده و موجب تداوم بیداری اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon