لوایح جرایم رایانه‌ای و حمایت از کودکان در دستور کار کمیسیون قضایی مجلس

لوایح جرایم رایانه‌ای و حمایت از کودکان در دستور کار کمیسیون قضایی مجلس

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی لایحه جرایم رایانه‌ای در دستور کار کمیسیون است،گفت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان به عنوان اولین بار در قانون و مقررات ما مطرح شده است.

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در خصوص لایحه‌هایی که بعد از تعطیلات در دستور کار کمیسیون قضایی مجلس قرار می‌گیرد، اظهار داشت: لایحه آیین دادرسی جرایم رایانه‌ای، بحث لایحه کاداستر، ممنوعیت استفاده از سلاح سرد و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بعد از تعطیلات مقرر شده است در دستور کار کمیسیون  حقوقی و قضایی مجلس قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آیین دادرسی نیروهای مسلح و جرایم الکترونیکی مصوب شد و تنها قسمتی از لایحه جرایم  رایانه‌ای باقی مانده که در اولین دستور کار کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی است تا تصویب شود،‌ ادامه داد:  قرار است قانون مربوط به کاداستر نیز در کمیسیون قضایی مجلس بررسی شود. 

* بررسی موضوع کود‌ک آزاری در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیته حقوق خصوصی کمیسیون قضایی مجلس تعدادی از مواردش بررسی و مصوب شده است که به محض اینکه مواد دیگری از آن بررسی شود و به کمیسیون قضایی راه یافت، رسیدگی و تصویب خواهد شد؛ در واقع در این لایحه بحث بزهکاری کودکان،‌ بحث بزه‌دیدگی ،‌بحث کودکان در معرض بزه و آسیب‌های اجتماعی و همچنین تکالیف والدین به کودکان و کودک آزاری مطرح است. 

اسفنانی در پایان خاطر نشان کرد : لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان به عنوان اولین بار در قانون و مقررات ما مطرح شده که امیدواریم با این امر شاهد کاهش مشکلات این قشر باشیم.

انتهای پیام . 
 

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon