ششمین دوره کویرنوردی و کویرشناسی دانشجویان در کویر ایران برگزار می‌شود


ششمین دوره کویرنوردی و کویرشناسی دانشجویان در کویر ایران برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: ششمین دوره کویرنوردی و کویرشناسی دانشجویان در کویر مصر واقع در کویر مرکزی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تور ویژه کویرنوردی و کویرشناسی دانشجویان ایران با حضور اساتید، دانشجویان و کارشناسان بنام این حوزه برای ششمین بار توسط مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران در روزهای 18 و19 مهرماه در کویر مرکزی ایران برگزار می‌شود.

بازدید از روستا و نخلستان‌های زیبای مصر در دل کویر مرکزی ایران، شترسواری در کویر، بازدید از روستا و نخلستان‌های گرمه و قلعه باستانی بیاضیه، بازدید نمائی از طبیعت شگفت‌انگیز"کوه جن" و دریاچه شگفت‌انگیز خور و بیابانک، معرفی پوشش گیاهی و جانوری توسط استاد راهنمای تور، پیمایش تپه‌ها و شن‌های روان کویر مصر، شن‌درمانی، رصد ستارگان در شب کویر با استفاده از گروه و تلسکوپ های پیشرفته، گشت شبانه در کویر و شب‌نشینی دور آتش، کمپینگ در مناطق طبیعی بکر و ... ازجمله برنامه‌های این طرح خواهد بود.

کویر مصر در روستای مصر و 55 کیلومتری شهرستان خور از توابع استان اصفهان واقع در دشت کویر ایران است. این منطقه از مقاصد مهم گردشگری ایران است و دریای شنی کویر مصر برای همه طبیعت‌گردان جاذبه‌ای منحصر به فرد به شمار می آید. وجود تپه‌های شنی وسیع در دل کویر، آثار تاریخی متعدد از جمله نارنج قلعه و قلعه تاریخی بیاضه و از طرفی آب و هوای مناسب این منطقه در فصل پاییز می‌تواند بهترین زمان سفر به این منطقه باشد.

دانشجویان علاقمند می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و پیش ثبت نام به سایت www.istta.ir مراجعه نمایند و یا با شماره های 66491136 و 66491222 دبیرخانه ششمین دوره کویرنوردی و کویرشناسی دانشجویان تماس بگیرند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon