جامعه اسلامی بدون ولایت فقیه معنا ندارد/ مکتب تشیع با نهضت امام(ره) زنده شد


جامعه اسلامی بدون ولایت فقیه معنا ندارد/ مکتب تشیع با نهضت امام(ره) زنده شد

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله نوری همدانی گفت: جامعه اسلامی بدون ولایت فقیه معنا ندارد و مکتب تشیع که پس از سال‌ها با نهضت امام خمینی(ره) زنده شد، اکنون به فرزند برومند مکتب تشیع، مقام معظم رهبری سپرده شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله العظمی نوری همدانی که پیش از ظهر امروز در دیدار با دانشجویان و طلاب دانشگاه شهید مطهری مشهد و مسئولان برگزار کننده کنگره  شهدای استان قم سخن می‌گفت، ضمن تبریک اعیاد گذشته از جمله عید قربان و عید غدیر خم اظهار کرد: یکی از مباحث مهم در مبانی اسلام شناخت زمان است یعنی هر فرد مسلمان باید رویدادهای زمان خود را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد.

وی تأکید کرد: علاوه بر شناخت مقتضیات زمان که شامل بررسی رویدادها و رخدادها، شناخت حوادث و رخدادهای زمان و ریشه‌یابی مباحث مهم بوده، حرکت در این مسیر نیز بسیار مهم و اساسی است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اهمیت شناخت انقلاب اسلامی و بررسی ابعاد آن تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین رخدادهای اساسی جهان اسلام در سال‌های اخیر بوده است و باید این رویداد تاریخی که به دست امام خمینی(ره) رهبری شد، مورد تحلیل و بررسی قرار دقیق گیرد.

وی با اشاره به اهمیت بررسی ابعاد انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: یکی از مواردی که باید مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد، علت به وجود آمدن انقلاب اسلامی است که با مطالعه کتب تاریخی و سخنان امام(ره) درمی‌یابیم که سلطه حاکمان ظالم بر مردم و استکبار خارجی، از عوامل اصلی به وجود آمدن انقلاب اسلامی ایران بوده است.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام از همان ابتدا مسئله حکومت اسلامی را مطرح و بارها حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد تا بتواند با معرفی امام علی(ع)  مکتب اسلام را به‌نحو احسن در جامعه پیاده سازد.

وی با اشاره به اهمیت بررسی واقع غدیر خم تصریح کرد: انحراف از خط غدیر اسباب به وجود آمدن مشکلات بسیاری در جامعه را فراهم کرد و سبب شد حکومت پیامبر بعد از ایشان به افرادی همچون بنی‌امیه، بنی‌عباس و غیره برسد که این حکومت‌ها قطعاً در دین اسلام و مبانی سیاسی پیامبر گرامی اسلام جایگاهی ندارد.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: باید برای برپایی جامعه اسلامی اداره امور یا به پیامبر(ص) یا به امامان(ع) یا نائب امام(ع) سپرده شود که خوشبختانه به‌برکت انقلاب اسلامی این مهم برای جهان تشیع به وجود آمده و ولایت فقیه در جامعه اسلامی حکومت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ایستادگی امام خمینی(ره) در برابر ظلم مثال‌زدنی است، افزود: امام خمینی(ره) یک عارف حماسه‌ساز و قهرمان عرصه علم و قلم و بیان و مجاهدی است که اراده‌ای به‌بلندای کوه‌های بزرگ تاریخ دارد، پس بر تمامی ملت ایران به‌ویژه جوانان لازم است تا اندیشه امام(ره)‌ را با بررسی آثارش فرا گیرند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: بین کشورهای منطقه، ایران بود که توانست یک حکومت دینی را با ولایت فقیه برقرار سازد و از تحت سلطه کشورهای غربی رهایی پیدا کند.

وی افزود: جامعه اسلامی بدون ولایت فقیه معنا ندارد و مکتب تشیع که پس از سال‌ها با نهضت امام خمینی(ره) زنده شد، اکنون به فرزند برومند مکتب تشیع، مقام معظم رهبری سپرده شده است.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بر سه پایه اسلام ناب، مردم و ولایت فقیه استوار است و بدون هریک از این سه پایه انقلاب اسلامی از بین می‌رود، در این بین نقش مردم و به‌ویژه رشادت‌های جوانان در هشت سال دفاع مقدس غیر قابل انکار است.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon