ماجرای توسل شهید تهرانی‌مقدم به امام رضا(ع) برای ساخت یک موشک

ماجرای توسل شهید تهرانی‌مقدم به امام رضا(ع) برای ساخت یک موشک

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تهرانی مقدم به من گفت: به روسیه رفته بودم تا موشکی را ببینم. آنها به من گفتند: ‌ما این موشک را به شما نمی‌دهیم چرا‌که موشک فقط ساخت روسیه است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی عصر امروز سه‌شنبه در همایش «بسیج تمام‌شدنی نیست»، با بیان "بنده 4 ماه پیش خدمت مقام معظم رهبری رسیدم"، گفت: ایشان فرمودند: بسیجی هم دنیا و هم آخرت را دارد، بسیج در دنیا اطمینان خاطر، ثبات قدم و اطمینان قلب را دارد؛ ایشان دوبار تکرار فرمودند: آخرت بسیجی همه‌چیز است.

وی تأکید کرد: ایشان فرمودند: این مهمترین جزء صحبت‌های من بود، ازاین‌رو بنده هم همین گفته‌های رهبر معظم انقلاب را نقل کردم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه بسیج تمام‌شدنی نیست، ادامه داد: راه بسیج و بسیجی ادامه دارد، به همین جهت ما این راه روشن را با ثبات طی خواهیم کرد.

زاکانی با بیان اینکه بسیجی نباید لقلقه زبان داشته باشد، گفت: بسیجی باید صاحب معرفت و دارای بصیرت و هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی باشد.

وی با تأکید بر اینکه بسیجی اهل ایستادگی و مقاومت است، اظهار داشت: نرمش بسیجی قهرمانانه و باتدبیر است و همان‌طور که حضرت آقا فرمودند، بسیجی هم دنیا و هم آخرت را دارد.

نماینده مردم تهران در ادامه سخنانش بسیج را جزو خواص اهل‌حق عنوان کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری در سال 77 فرموده بودند خواص اهل حق و اهل باطل دو  موتور محرکه هستند که جامعه را هدایت می‌کنند. ایشان در ویژگی‌های خواص اهل حق به بصیرت و بصیرت به‌جا اشاره کردند.

زاکانی در ادامه با بیان "ما 6 ماه قبل خدمت آقا رسیده بودیم"، اظهار داشت: ایشان به ما گفته بودند: شما را می‌شناسم و می‌دانم کجا بودید، رهبر انقلاب در آن دیدار اسم آقایان کوثری و فضلی را آوردند و فرمودند: برای جنگ باید هزار کتاب نوشته شود تا آن دوران شفاف شود.

وی ادامه داد: رهبری انقلاب فرمودند: دوران جنگ با سختی‌هایش در برابر دوران کنونی هیچ است، دوران جنگ دوره جهاد اصغر و دوران کنونی دوران جهاد اکبر است.

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از سخنانش به معرفت و تقوای شهید تهرانی مقدم اشاره کرد و با بیان این مطلب "من چند سال همسایه این شهید بزرگوار بودم"، گفت: تهرانی مقدم در اوج سادگی در مسیری رفت که توانست امنیت را برای جامعه به ارمغان بیاورد، اگر دانش او نبود، امروز ایران در معرض تهدیدهای متعدد قرار می‌گرفت. 

زاکانی گفت: یک روز شهید تهرانی‌مقدم به من گفت: فلانی، خسته هستی من می‌خواهم تو را خوشحال کنم. تهرانی مقدم به من گفت: به روسیه رفته بودم تا موشکی را ببینم. آنها به من گفتند: ‌ما این موشک را به شما نمی‌دهیم چرا‌که موشک فقط ساخت روسیه است؛ اگر می‌توانید خودتان بسازید. من هم آمدم ایران تمرین زیادی کردم، موفق نشدم به‌خاطر همین به امام رضا متوسل شدم و بعد از 3 روز جوابم را گرفتم و طرح خود را در دفتر نقاشی دخترم کشیدم.

وی گفت: شهید تهرانی مقدم طرح خود را به من نشان داد. وی واقعاً با تقوا و معرفت کار می‌کرد، البته همه شهیدان ما با تقوا و معرفت کار می‌کردند. شهید شهریاری هم یکی از این شهدایی بود که دیدید با جهاد و معرفت کار خود را انجام داد.

نماینده مردم تهران گفت: من امروز خدمت آقای صالحی بودم. به وی گفتم: یادت هست که شهید شهریاری چه کارهایی انجام داد و چیزی هم نگرفت؟ که او گفت: بله، یادم هست.

زاکانی در پایان سخنانش خطاب به دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پشت ما گرم است به‌خاطر اینکه راهمان حق است و ولایت‌مداریم، عزیزان به بسیجی بودن خود افتخار کنید.

به گزارش تسنیم، محمدودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی نیز در این همایش با بیان اینکه برون‌داد اعضای بسیج تأثیرگذار است، گفت: دوستانی که در زمان دانشجویی فعال بودند بعد از دانش‌آموختگی نیز در ترویج گفتمان انقلاب اسلامی مفید بودند.

وی ادامه داد: به‌اعتقاد بنده مردم به بسیج اعتماد دارند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon