مدعیان اخراج سیاسی دانشجویان مصداق بیاورند/ ۱۶ برابر دوران اصلاحات مقاله علمی تولید کردیم

مدعیان اخراج سیاسی دانشجویان مصداق بیاورند/ 16 برابر دوران اصلاحات مقاله علمی تولید کردیم

خبرگزاری تسنیم:وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد تاکید می‌کند که هیچ دانشجویی در دوران وزارت وی به خاطر مسائل سیاسی از دانشگاه اخراج نشده است و اگر کسی ادعایی در این زمینه دارد، برای حرف خود مصداق بیاورد.

کامران دانشجو وزیر علوم و تحقیقات و فناوری دولت دهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه مدتی است احمدی‌نژاد را ندیده‌ام و اطلاعی از کارهای وی در دانشگاه ایرانیان ندارم، گفت: هم‌اکنون مشغول کار تدریس در دانشگاه علم و صنعت شده‌ام و اگر وقت کنم قطعا سری به احمدی‌نژاد خواهم زد و دیداری با وی خواهم داشت.

وی در خصوص تغییر و تحولات و انتصابات اخیر وزارت علوم و تحقیقات، فناوری دولت یازدهم اظهار داشت: به هر حال کسی که کار جدیدی را شروع کند، قاعده‌اش این است که تیم مورد نظر خود را بر سر کار آورد، اما در کل باید به سمت اسلامی شدن دانشگاه‌ها حرکت کنیم. حال اینکه چه کسی این کار را انجام می‌دهد و با چه تیمی به این سمت حرکت می‌کند مساله مهمی نیست، مساله این است که روند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها و اسلامی سازی دانشگاه‌ها و احیای تمدن ایران اسلامی در دانشگاه‌ها پیش برود که اگر اینگونه باشد، خوب است. 

وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمینه اسلامی شدن دانشگاه‌ها، گفت: ما 80 سال به شکل غربی‌ها دانشگاه‌داری کردیم و خیلی سخت بود که برای اولین‌بار به صورتی که مقام معظم رهبری تاکید داشتند اسلامی شدن را به صورت واضح و علنی مطرح کنیم و گفتمان موجود در دانشگاه را تغییر دهیم.

دانشجو با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه دولت جدید مسیر اسلامی شدن دانشگاه‌ها را با جدیت ادامه دهد، گفت: گفتمان اسلامی شدن در دانشگاه و جاری شدن مرگ بر آمریکا در مراکز علمی از اهداف اساسی ما در وزارت علوم بود و امیدواریم دولت یازدهم هم ادامه دهد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص دانشجویان ستاره‌دار و اینکه گفته می‌شود با روی کار آمدن دولت جدید بار دیگر بحث دانشجویان ستاره‌دار مطرح شده است و تعدادی از این دانشجویان به دانشگاه‌ها برخواهند گشت؟ تصریح کرد: دانشجویان ستاره‌دار یک تاریخ مصرف دارند و تاریخ مصرف آن مربوط به زمان انتخابات است و این به عنوان یک ابزار تبلیغاتی است و مصرفش هم به دوره انتخابات برمی‌گردد.

وزیر علوم دولت دهم ادامه داد: دانشجوی ستاره‌دار شدن یعنی اینکه پرونده‌اش تکمیل نیست. یعنی اینکه دانشجویی که پرونده‌اش براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل نقص پرونده از ارگان‌های مختلف استعلام می‌شود و این مراجع اگر جواب مثبت بدهند که مشکلی ندارد و اگر جواب مثبتی ندهند باید به دنبال تکمیل پرونده‌اش برود. 

وی با بیان اینکه  دانشجوی ستاره‌دار متعلق به 4 وزیر قبلی است، گفت: وزارت علوم همیشه دنبال این بوده است که مشکلات را حل کند و در این بین ممکن است مشکلات عده‌ای حل شود و عده‌ای نیز حل نشود و این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است. ما هم زمانی که در وزارت بودیم، هر چقدر که مشکلات دانشجویان بیشتر حل می‌شد خوشحال‌تر می‌شدیم. 

دانشجو در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود مشکل دانشجویان ستاره‌دار به دلیل فعالیت‌های سیاسی آنها در دوره‌های گذشته است و با روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد سخت‌گیری‌های زیاد تری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ما هیچ وقت دانشجو اخراج نکردیم، اصلا وزارت علوم نمی‌تواند دانشجو اخراج کند. اگر کسی به عنوان مساله سیاسی از دانشگاه اخراج شده است، باید مصداقی بیان کند والا این می‌شود شعار.

وی با انتقاد از برخی سیاه‌نمایی‌های صورت گرفته نسبت به دوره تصدی وی بر وزارت علوم افزود: متاسفانه عده‌ای خدمات انجام گرفته را سیاه و صفر می‌کنند، خب با صفر مقایسه کردن کاری ندارد. ما قرار بود معیشت و اقتصاد مردم را روبه‌راه کنیم، نه اینکه گذشته را صفر کنیم و سپس عملکرد خود را با صفر مقایسه کنیم. 

وزیر علوم احمدی‌نژاد در دولت دهم با بیان اینکه 33 سال است انقلاب صورت گرفته و من 4 سال از این 33 سال در وزارت علوم بوده‌ام، اظهار داشت: عملکرد ما صفر نبوده است و هرکسی هم بخواهد سیاه‌نمایی کند علی‌القاعده کار اصولی نکرده است و مردم نیز خودشان متوجه این موضوع می‌شوند، سیاه‌نمایی کار انسان‌های ضعیف است، انسان‌های ضعیف برای اینکه بخواهند خودشان را با صفر مقایسه کنند، عملکرد گذشته را زیر سوال می‌برند، آن را صفر می‌کنند و سپس خود را با آن برهه مقایسه می‌کنند و هیچ وقت انسان قوی چنین کاری را نمی‌کند بلکه به گذشته اذعان می‌کند و سپس مطرح می‌کند که من یک سنگی می‌خواهم روی این کار بگذارم.

دانشجو در ادامه با تاکید بر اینکه به هیچ وجه فضای دانشگاه‌ها در 4 سالی که بنده در وزارت علوم حضور داشتم، بسته نبوده است، خاطرنشان کرد: مگر می‌شود در یک فضای بسته و فضای امنیتی کار علمی انجام داد؟ ما قرار بود 1404 در منطقه اول شویم، اما 2 سال پیش موفق شدیم در منطقه اول شویم. مگر می‌شود به چنین جایگاهی در یک فضای بسته برسیم؟ مگر می‌شود بااین فضا یکباره 16 برابر 8 سال دوره اصلاحات مقالات تولیدشده داشته باشیم.

وی افزود: مگر می‌شود در چنین فضایی در حوزه‌های نانو، هوافضا، هسته‌ای پیشرفت داشته باشیم؟ کسانی که این موضوع را مطرح می‌کنند همانهایی هستند که می‌خواهند عملکرد گذشته را سیاه‌نمایی کنند. 

وزیر علوم احمدی‌نژاد در دولت دهم در بخش دیگری از گفت‌وگویش با تسنیم با اشاره به برخی مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه صندوق ذخیره ارزی دولت صفر است، گفت: اینگونه صحبت‌ها با تناقض‌های فراوانی همراه است، برخی می‌گویند که 32 تا داریم و دیگری می‌گوید هیچی نداریم و آن یکی می‌گوید ما گندم اینقدر داریم و یا ما نفت نداریم؛ همه اینها نشان دهنده این است که خودشان را با صفر مقایسه می‌کنند. البته امیدواریم دولت کنونی، دولت اعتدال باشد و با اعتدال کارهای خود را پیش ببرد نه با سیاه‌نمایی و صفر کردن عملکردهای گذشته.

دانشجو با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در روز آغاز مراسم سال تحصیلی در دانشگاه تهران و دستور وی به وزارت اطلاعات مبنی بر آزاد کردن فضای دانشگاه‌ها اظهار داشت: اگر دانشگاه‌ها مشکل امنیت دارند به وزارت علوم مربوط نیست و به مراکز امنیتی مربوط است؛ اما من فکر می‌کنم اینها یک کار شکلی است چرا که همیشه در وزارت علوم و همیشه در مجموعه‌های اطلاعاتی و امنیتی نگاه این بوده است، نه اینکه آقای روحانی این را مطرح کرده‌اند. همیشه نگاه این بوده است که افرادی که مشکل دارند، مشکلشان حل شود. اما ما نمی‌توانیم به مسعود رجوی بگوییم بیا برو دانشگاه و بنشین و درس بخوان، بالاخره دانشگاه اسلامی داریم و باید افرادی پرورش یابند که بتوانند برای جامعه ما مفید باشند، نه اینکه بیایند و مسیر نظام را تغییر دهند و این یک چیز بدیهی است و همه دولت‌ها نیز به دنبال این بوده‌اند که مشکلات دانشجویان را حل کنند و آقای روحانی همان حرفی را زدند که گذشتگان گفتند.

وی خطاب به دولت روحانی گفت: امیدوارم ایشان اهتمام ویژه‌ای به اسلامی شدن دانشگاه‌ها داشته باشند، چرا که این هم تاکید امام راحل و هم مقام معظم رهبری است و دین را همانگونه که رهبری فرمودند در دانشگاه وجه قالب کنند.  

وزیر علوم احمدی‌نژاد در پایان با اشاره به برخی تحرکات صورت گرفته در دوم خرداد 78 در دانشگاه‌ها گفت: من دانشجویان و اساتید را هوشمندتر از این حرف‌ها می‌دانم که بخواهند دانشگاه را به آن دوره برگردانند. ما دوره گذار را پشت سر گذاشته‌ایم و دیگر بیدی نیستیم با این بادها بلرزیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon