تجمع کارگران سازمان صنعت استان تهران/صادقی:کارگران معترض استخدام دولت نبودند که اخراج‌شان کنیم

تجمع کارگران سازمان صنعت استان تهران/صادقی:کارگران معترض استخدام دولت نبودند که اخراج‌شان کنیم

خبرگزاری تسنیم:رئیس سازمان صنعت استان تهران درباره تجمع کارگرانی که در اعتراض به اخراج خود از سازمان صنعت مقابل استانداری تجمع کردند گفت: این کارگران مامور بخش خصوصی در سازمان صنعت استان تهران بودند که ماموریت آنها تمام شد و اخراجی در کار نبوده است.

یدالله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگرازی تسنیم، درباره تجمع صبح امروز شماری از کارگران مقابل استانداری با اشاره به اینکه تعدادی از کارگرانی که در وزارت صنایع و معادن سابق مامور به خدمت بودند مدت ماموریت آنها به پایان رسیده است گفت: اکنون با اینکه استخدام این تعداد از کارگران همسو با ماده 47 قانون خدمات کشوری نیست باید تعیین تکلیف شوند، یا به شرکت‌های خود برای ادامه ماموریت برگردند یا در سازمان صنعت استخدام شوند.

وی ادامه داد: 100 نفر از این کارگران در وزارتخانه از دولت‌های قبلی مشغول خدمت بودند که در حال حاضر مدت ماموریت آنها به پایان رسیده است و در حال حاضر یک نفر هم اخراج نشده است بلکه تنها به آنها گفته شده است که باید تعیین تکلیف شوند.

 صادقی اظهار داشت: استخدام این تعداد از کارگران با توجه به اینکه همسو با ضوابط قانونی در دولت قبلی نبوده است امکان پذیر نیست و اکنون معاون استانداری گفته است که موضوع استخدام آنها را از دستگاه‌های نظارتی پیگیری خواهد کرد و ما نیز این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

رئیس سازمان صنعت استان تهران بیان کرد: علت اینکه تا کنون تکلیف این کارگران مشخص نشده این است که این افراد کارگران سازمان صنعت استان تهران نیستند بلکه کارگران شرکت‌های خصوصی و مامور به خدمت هستند که در حال حاضر مهلت ماموریت آنها به پایان رسیده و باید به شرکت‌های خود بازگردند.

وی تاکید کرد: این افراد اخراج نمی‌شوند تنها به شرکت‌هایی که در حال حاضر از آنجا حقوق دریافت می‌کنند باز می‌گردند و فعالیت خود را ادامه می‌دهند. اما این افراد با توجه به اینکه چند سالی است در این مجموعه خدمت می کردند توقع استخدام در وزارت صنعت، معدن و تجارت را دارند و به همین دلیل تجمع کرده‌اند.

 به گزارش تسنیم، صبح امروز تعدادی از کارگران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تجمع در مقابل استانداری نسبت به اخراج خود اعتراض کردند. برخی از این کارگران مدعی این هستند که این افراد زیر مجموعه بخش خصوصی نیستند و در سالی که در این مجموعه مشغول خدمت شدند از آنها آزمون جذب نیرو گرفته شده است.

انتهای پیام/

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رایتل
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
بانک ایران زمین