تیم مذاکره‌کننده هرچه امتیاز دهد عطش امتیازگری غرب بیشتر می‌شود/ بلوکه کردن پول‌های ایران یعنی دزدی

تیم مذاکره‌کننده هرچه امتیاز دهد عطش امتیازگری غرب بیشتر می‌شود/ بلوکه کردن پول‌های ایران یعنی دزدی

خبرگزاری تسنیم: خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: تیم مذاکره‌کننده کشورمان هرچه بیشتر امتیاز بدهد عطش امتیازگری آمریکا و اروپا بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب موقت نمازجمعه تهران، در خطبه دوم خود با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 و بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه، گفت: فرصت خوبی است که آقایان زیبایی‌های انقلاب اسلامی را به دنیای غرب نشان دهند و اکتفا به مسئله هسته‌ای نکنند و در جنب این مذاکره زیبایی‌های انقلاب اسلامی را هم برای آنها تشریح کنند و به آنها بفهمانند که ایران‌هراسی چیز غلطی است.

وی افزود: طرف‌های ما به آنها بفهمانند که مبنای حکومت انقلاب اسلامی رأفت و محبت است، محبت به همه حتی به غیرمسلمان و کفار و بگویند که امیرالمؤمنین به مالک می‌گفت: به همه محبت کن.

امام‌ جمعه موقت تهران ضمن توصیه خود به مذاکره‌کنندگان کشورمان مبنی بر شناخت کامل طرف در مذاکرات، با بیان "نباید گول لبخندها، دست‌دادن‌های حریف را بخوریم"، خطاب به تیم مذاکره کننده کشورمان افزود: بدانید که علت اصلی دشمنی آمریکا با ما هویت اسلامی‌مان است. آنها دشمنان اسلام هستند چون آنها می‌بینند ایران مبنایش نفی سلطه است و این برای برای آنها گران است و راه پرپیچ و خمی را باید طی کنند. باید عزت، مصلحت و حکمت را در نظر بگیریم و در حفظ آرمان‌ها و منافع حیاتی، سخت کوشا باشید.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در این ارتباط خطاب به تیم مذاکره‌کننده ایران، خاطرنشان کرد: عقب‌نشینی از آنها به‌معنی گسست و تهدید نظام جمهوری اسلامی است، البته مبارزه برنامه‌های متنوع دارد، مانند یک رزمنده در میدان جنگ، هم شمشیر دارد و هم سپر و به‌موقع نیاز هم شمشیر را به کار می‌گیرد و هم سر سپر را.

به‌گفته وی طرف ایرانی در مذاکره 1+5 باید برنامه‌های متنوع داشته باشد، در جای نرمش، نرمش داشته باشد و جای ارائه قدرت و اعمال قهرمانانه بودن، قهرمانانه باشد.

وی با بیان "اصولی را که عرض کردم اصول اولیه در مذاکرات باید باشد"، تصریح کرد: در محدوده‌های دور از آرمان‌ها و منافع حیاتی می‌شود تفاهم کرد، داد و ستد کرد، توافق و همکاری کرد، اما باید توجه داشت که اگر امتیازی می‌دهیم باید حداقل به‌طور مساوی هم امتیاز بگیریم.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی تصریح کرد: مبارزه آمریکا و قدرت‌های استکباری با ایران در حقیقت مبارزه با قدرت‌گیری اسلام در جهان است و این را باید شناخت، حسن‌نیت در اینجا غلط است، دشمن، دشمن است و تا بتواند اعمال دشمنی می‌کند و نباید خوش‌‌گمان بود.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: با وجود تاریخ مملو از درد و رنج، مردم اجازه نمی‌دهند شما عزیزان در مذاکرات این تاریخ را فراموش کنید. هرچه بیشتر امتیاز دهید عطش آمریکا و 1+5 بیشتر می‌شود، آنها سیری‌ناپذیرند. در هر مرحله که جواب مثبت دیدند، امتیاز گرفتند اما توقع و بهانه جدیدی برای خودشان پیش آوردند.

«هنوز مرکب توافق خشک نشده که زیر همه‌چیز می‌زنند و حق غنی‌سازی را انکار می‌کنند و با کمال پررویی می‌گویند همه‌چیز روی میز است. مگر می‌شود در فضای مذاکرات چنین سخن گفت و صریحاً می‌گویند: ما به ایرانی‌ها و رئیس‌جمهور آنها اعتماد نداریم. ایرانی‌ها که بیشتر به شما بی‌اعتماد هستند. اکنون که وقت این صحبت‌ها نیست. چه خوب است ادب را مراعات کنیم. هر سخنی جایی دارد. عجیب این است که مدتی قبل این ادبیات را اوباما به کار نبرده بود و معنای آن این است که گفت‌وگوهای مقدماتی تأثیری در تعدیل دشمنی‌های آمریکا نداشته است».

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان اینکه برخی‌ها فکر می‌کنند پایبندی به اصول و ارزش‌ها مانع رسیدن به توافق است، اظهار داشت: تجربه نشان داده که هرچه پایبندی ما بیشتر باشد عظمت، قدرت و هیبت جمهوری اسلامی در نظر طرف مقابل بیشتر خواهد بود.

وی با طرح این پرسش "در برابر چنین دشمنی باید چگونه باشیم؟" تصریح کرد: باید در حل مشکلات اقتصادی توجه به درون داشته باشیم. یعنی همان چیزی که رهبری بارها تأکید کردند. ما هم نیروی انسانی ارزشمند و مغز متفکر داریم و هم ظرفیت‌های فراوان، بنابراین باید از اینها استفاده کنیم و الّا دشمن می‌گوید: حق غنی‌سازی را برای ایران قبول نداریم، و با پررویی بیشتر مدعی می‌شوند که ایران باید غنی‌سازی را به صفر برساند.

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: طرف‌های ما با پررویی می‌گویند: ما از تحریم‌ها کم نمی‌کنیم. خوب، به‌درک که کم نمی‌کنید. ما خودمان را مجهز می‌کنیم. ما مچ شما دزدها را می‌گیریم. به‌چه‌حقی پول ایران را بلوکه کردید؟ این یعنی دزدی و شما به این دزدی افتخار می‌کنید و بدتر از اینکه با پررویی می‌گویید: ما فقط 4 میلیارد از پول‌های بلوکه‌ شده ایران را به‌صورت قسطی پس می‌دهیم، و جای تعجب این است که اوباما از مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در ایران ناراحت می‌شود، اما می‌گویم که مردم ایران باهوش و بیدار هستند و جنایت‌های 35ساله آمریکا را فراموش نکرده‌اند و مردم ما حق دارند بگویند "مرگ بر آمریکا".

آیت‌الله موحدی‌کرمانی افزود: امام فرمودند: اگر آمریکا آدم شود وضع را جور دیگری قرار می‌دهیم، اما همچنین فرمودند که آدم شدن محال است. غرور و خودبینی و سلطه‌طلبی با روح آمریکایی‌ها عجین شده و تا چنین است مواضع غلطی دارند و متکبرانه سخن می‌گویند. باید منتظر باشند که نه‌‌تنها شعار مرگ بر آمریکا برجاست بلکه رساتر، کوبنده‌تر و گوش فلک را کرکننده‌تر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را ادامه خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه دوم نمازجمعه تهران به دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با مقام معظم رهبری اشاره و ضمن برشمردن بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار، اظهار داشت: رهبری بر این موضوع که اقتصاد و سیاست در حاشیه و ذیل فرهنگ قرار دارد تأکید داشتند و این یعنی اینکه اقتصاد و سیاست ما فرع و فرهنگ ما اصل است.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تهیه پیوست فرهنگی در همه موضوعات، خاطرنشان کرد: این یعنی اینکه اگر نظام ما مصوبات اقتصادی، سیاسی و حتی علمی دارد، باید پیوست فرهنگی را در پی آن به‌همراه خود داشته باشد تا مبادا این مصوبات از محدوده فرهنگ اسلامی خارج شود.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی افزود: باید مواظب باشیم علف‌های هرز در فرهنگ ما رخنه نکند و آسیب نزند. هم دولت و هم مردم موظف هستند در امر فرهنگ کوشا باشند. دشمن بیدار است و هزاران رسانه صوتی، تصویری و مکتوب اینترنتی در جهان اسلام به راه انداخته‌اند تا فکر جوان‌های ما را تخریب کنند و آنها را از اصول دینی خود جدا کنند.

وی تصریح کرد: چرا باید در برابر آنها فضای کشورمان را از برنامه‌های خوب، ارشادکننده و تذکردهنده پر نکنیم، کشورمان که در اختیار خودمان است.

امام‌جمعه موقت تهران در ادامه از تهیه و ارائه یک حلقه CD به مغازه‌داران جهت پخش آن به عموم مردم در حین مراجعه به مغازه پیشنهاد کرد، افزود: وزارت ارشاد باید CD ارزشی و هدفمند تهیه کند و در اختیار همه مردم و مغازه‌داران قرار دهد. مغازه‌داران این CD را از لحظه‌ای که در مغازه را باز می‌کنند فعال کنند و پخش کنند تا شما ببینید چه اثری در کوتاه‌مدت خواهد گذاشت.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: با پخش این CD وقتی بدحجاب‌ها در خیابان، بازار و... وارد شوند می‌بینند و می‌شنوند این فریاد را: خانم و خواهران حرمت خون شهدا را حفظ کنید، از حضرت صدیقه زهرا(س) بیاموزید، خواهرم جامعه را آلوده نکنید و پوشش را مراعات کنید، و وقتی جامعه ما از این فرهنگ‌ها پر شد در فرصت کوتاهی فرهنگ ما از این وضع بدی که بدحجاب‌ها دارند ان‌شاءالله تقلیل پیدا خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت‌های مختلف از جمله 8 صفر، وفات سلمان فارسی، ولادت امام موسی‌بن جعفر(ع)، شهادت آیت‌الله دستغیب، 9 صفر و ایام شهادت یاسر و شهادت دکتر مفتح اشاره کرد.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه اول نمازجمعه تهران اطاعت از خدا، پرهیز از معصیت و فراموش نکردن خداوند و عدم کفران را از ویژگی‌های مؤمنان برشمرد و افزود: هرچیزی ظاهر و باطنی دارد. قرآن هم ظاهر و باطن دارد. بزرگان، پیامبران و ائمه اطهار هم ظاهر و باطن داشتند.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: شیطان می‌کوشد ظاهر را از گناه زیبا کند یعنی گناهی که بسیار زشت است زینت دهد تا از انسان‌ها دل‌ربایی کنند. اگر جوانان از من بپرسند "چه کنیم از گناه به‌دور باشیم؟"، من می‌گویم که باطن گناه را ببینید. شیطان ظاهر گناه را زیبا می‌کند، به‌عنوان مثال شیطان به‌دنبال این است دنیا را در ظاهر زیبا جلوه دهد و بنابراین باید حواستان باشد که گول نخورید و دنیا گول‌تان نزند.

وی غیبت را از کلیدی‌ترین گناهان برشمرد و افزود: مراقب باشید وقتی که دور هم جمع می‌شوید، غیبت نکنید که این کار مساوی است با خوردن گوشت برادر دینی خود و کلید غیبت نیز با جمله "چه خبر؟" آغاز می‌شود.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی جنگ را نیز دارای ظاهر و باطن عنوان کرد و افزود: در زندگی شما جنگ قطعی است. دشمن به شما حمله می‌کند و شما باید دفاع کنید و اگر دفاع نکنید ذلیل می‌شوید و عزت و شرف‌تان به باد می‌رود. هرچند که قرآن اعلام می‌دارد جنگ مکروه است اما باطن در جنگ عزت، کرامت و شرف را به‌همراه دارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: روزه نیز ظاهر و باطن دارد. ممکن است در ظاهر روزه چیز سخت و سنگینی باشد اما باطن آن حسنات زیادی دارد.

وی با بیان اینکه مؤمن در نماز خواندن نباید به ظاهر آن اکتفا کند و باید به باطن آن که همان معراج است توجه کند، افزود: برای زنده کردن دین باید فشارهای اقتصادی و دشواری‌های زندان را تحمل کنیم که همه اینها باطنی دارد، هرچند ظاهرش سخت و دشوار است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در پایان خاطرنشان کرد: کربلا نیز ظاهر و باطنی داشت، روی دیگر کربلا این بود که شهادت، عزت و افتخار برای مسلمین امام حسین(ع) و ذلت دشمن و نابودی آنها را همراه داشت. در مقطعی به‌ناچار باید کربلاهایی هم به وجود آید. کربلا افتخار و عزت ماست. کربلا به ما استقلال و شرف داد. کربلا به انبیا نیز ارائه شد و به آنها تذکر داده شد که الگوی عبودیت شما حسین(ع) است و شما هم باید حسینی باشید. بنابراین خداوند کربلا را برای انبیا به‌عنوان یک الگو مطرح می‌کند و این همان باطن کربلا است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon