اکثریت مجلس مخالف کاهش تعرفه واردات خودرو در سال ۹۳ هستند

اکثریت مجلس مخالف کاهش تعرفه واردات خودرو در سال 93 هستند

خبرگزاری تسنیم:عضو کمیسیون صنایع با بیان اینکه رویکرد دولت کاهش تعرفه واردات خودرو است،گفت: اکثریت نمایندگان مجلس مخالف این کار هستند چراکه با اتخاذ این تصمیم بازار محصولات خارجی در کشور رونق می گیرد و تولیدکنندگان داخلی با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

سید محمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر تعرفه واردات خودرو معقول بوده و نباید تغییر کند، اظهارداشت: در حال حاضر تولید داخل توان رقابت با محصولات خارجی را ندارد که در صورت کاهش تعرفه واردات خودرو مطمئناً تولید داخل با چالش جدی روبه رو خواهد شد.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت کاهش تعرفه واردات خودرو است، افزود: دولت در حالی خواستار کاهش تعرفه واردات خودرو است که اکثریت نمایندگان مجلس مخالف این امر هستند چراکه با اتخاذ این تصمیم بازار محصولات خارجی در کشور رونق می گیرد و تولیدکنندگان داخلی با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس درباره زمزمه حذف ثبت سفارش کالا نیز گفت: بنده موافق حذف سیستم ثبت سفارش کالا نیستم بلکه معتقدم باید یکسری از بروکراسی‌های زائد از فعالیت تجاری کشور حذف شود.

بیاتیان با بیان اینکه باید تمام تلاش خود را برای حذف قوانین دست و پا گیر انجام دهیم، اظهار داشت: استقرار قوانین مؤثر باعث می شود تا بخش واردات و صادارت کشور مصون از هر گونه چالش به رونق خود دست پیدا کند.

وی تأکید کرد:البته حذف یکباره برخی از قوانین ممکن نیست بلکه باید با اصلاح مقررات زبان خود را با تجارت بین المللی آسان تر نماییم. ناگفته نماند مسؤلین باید در راستای این اقدامات ابزارهای کارآمدی  را برای برخورد با متخلفین نیز به کار گیرند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه