بیمه دانا یوزپلنگ‌های ایرانی را بیمه کرد

بیمه دانا یوزپلنگ‌های ایرانی را بیمه کرد

خبرگزاری تسنیم: بیمه دانا، نسل در حال انقراض یوزپلنگ ایرانی( آسیایی) را تحت پوشش بیمه قرار داد و محیط بانان این گونه یوزپلنگ همچنین پاسگاه های محیط بانی را بیمه کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز (دوشنبه 23 دی ماه) تفاهم‌نامه‌ "بیمه یوزپلنگ ایرانی و محیط بانان زیست‌گاه‌های یوز" بین شرکت بیمه دانا و سازمان حفاظت محیط زیست به امضا رسید.

براساس این تفاهم نامه بیمه دانا، نسل در حال انقراض یوزپلنگ ایرانی( آسیایی) را تحت پوشش بیمه قرار داد و محیط بانان این گونه یوزپلنگ همچنین پاسگاه های محیط بانی را بیمه کرد.

بیژن صادق، مدیرعامل شرکت بیمه دانا در مورد این تفاهم نامه گفت: این بیمه نامه به صورت داوطلبانه و رایگان از سوی این شرکت پیشنهاد و عملیاتی شده است و با توجه به توانایی های بیمه دانا، امیدواریم که نقطه شروعی برای موارد مشابه در این زمینه باشد.

وی، بیمه نامه عمر و حادثه یوز، مسئولیت یوز در قبال اشخاص ثالث، بیمه درمان تکمیلی محیط بانان و خانواده های تحت پوشش آنان( 126محیط بان)، بیمه نامه حوادث محیط بانان و بیمه نامه مسوولیت مدنی محیط بانان در قبال اشخاص ثالث همچنین بیمه آتش سوزی پاسگاه های محیط بانی را از جمله تعهدات شرکت بیمه دانا در این تفاهمنامه ذکر کرد.

صادق با بیان این نکته که حداقل 50 قلاده یوزپلنگ تاکنون شناسایی شده است، ادامه داد: بیمه دانا پرداخت خسارت 5 قلاده یوزپلنگ در سال ( در صورت تلف شدن) هریک به مبلغ 50 میلیون تومان را تعهد کرده است.

وی با تاکید براینکه مقدمات حمایت بیمه ای از گوزن زرد هم که در معرض خطر است، انجام شده است، افزود: در بیمه نامه مسئولیت یوز هم چنانچه یوزپلنگی حادثه ای اعم از حمله به دام یا انسان ایجاد کند، شرکت بیمه دانا خسارت پرداخت خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، هومن جوکار، مدیر پروژه حمایت از یوزپلنگ آسیایی در ایران نیز در سخنانی اظهار داشت: این گونه یوزپلنگ وضعیت بحرانی دارد و در خطر انقراض است و تنها جایی که امکان نگهداری آن را در شرایط کنونی دارد ایران است.

وی با اشاره به برنامه های متعددی که از 11 سال پیش تاکنون برای حمایت از این گونه جانوری در سطح بین المللی اجرا شده است، یادآور شد: اگر این برنامه ها اجرا نمی شد تاکنون یوزپلنگ آسیایی را از دست داده بودیم.

جوکار با قدردانی از شرکت بیمه دانا بابت انجام مسوولیت اجتماعی خویش و اقدام در جهت بیمه کردن این نوع یوزپلنگ، گفت: این کار یک نوع جدید حفاظت از این گونه جانوری است که امیدواریم در آینده در مورد بقیه جانوران در خطر انقراض از جمله گوزن زرد، شیر و پلنگ ایرانی هم به مرحله اجرا در آید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه