نقش آمریکا در نگهبانی از پایگاه‌های قدرت و سرمایه‌داران چند ملیتی در «نگهبان اورنگ»

نقش آمریکا در نگهبانی از پایگاه‌های قدرت و سرمایه‌داران چند ملیتی در «نگهبان اورنگ»

خبرگزاری تسنیم: «نگهبان اورنگ: نقش آمریکا در نظم نوین جهانی» نوشته جان استاک‌ول و ترجمه جمشید زنگنه از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم‌، این کتاب که یکی از دست‌اندرکاران مهم سیا آن را به نگارش درآورده، نقش‌های آشکار و نهان دولت آمریکا ـ به ویژه سازمان CIA ـ را در آنچه که «نظم نوین جهانی» گفته می‌شود (یا به سخنی گزیده‌تر، سلطه و نفوذ قدرت‌های بزرگ به‌ویژه آمریکا در شکل‌دهی به چنین نظم در بی‌نظمی) موشکافی می‌کند.

همچنین این کتاب با توجه به گذشته و پایان جنگ سرد و آغاز دورانی جدید در روابط جهانی که در آن ابرقدرت شوروی به کنار رفته و یا به همکاری با آمریکا  پرداخته، چگونگی نقشی را که آمریکا  می‌خواهد تحت عنوان «نظم نوین جهانی» در صحنه بین‌المللی بازی کند، به بررسی می‌نهد. همانا، نقشی را که آمریکا  درصدد دنباله‌روی از آن است، همان نقش «نگهبان اورنگ» یعنی پشتیبانی و نگهبانی از پایگاه‌های قدرت و سرمایه‌داران چند ملیتی است. همچنین نویسنده می‌گوید که دولت آمریکا  در این راه حتی منافع مردم کشور را فدا می‌کند.

«چشم‌انداز مسئله»‌‌، «رئیس پیشین سیا، پرزیدنت جرج بوش»‌، «سرگذشت من»‌، «جنگ‌های نهانی در جهان سوم»‌، «جنگ‌های نهانی چرا؟»‌‌، «سلطه‌گری درونی»‌،‌ «مبارزه با مواد مخدر: نگرشی ژرف‌تر»‌، «ترور کندی»‌،‌ «نگهبان اورنگ»‌، «نبرد فرجامین»،‌ «کتاب‌شناسی و حاشیه‌نویسی»‌، «چشم‌انداز نظم نوین جهانی» از جمله عناوین این کتاب است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران