سخنرانی استاد پرورش و ماجرای دعا برای شاه

سخنرانی استاد پرورش و ماجرای دعا برای شاه

خبرگزاری تسنیم: به مناسبت چهارم آبان ماه (روز تولد محمدرضا شاه) مجلس جشن بزرگی در شهر بر پا شده، از آقای پرورش به عنوان فرمانده ژاندارمری نیز به عنوان سخنران دعوت می‌شود. استاد پرورش از این فرصت حداکثر استفاده را می‌کند.

خاطرات اختصاصی تسنیم  از استاد پرورش ( قسمت یازدهم ) به موضوع «تبلیغ دین و نهراسیدن از غیر خدا» اختصاص دارد:

"الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه و لا یخشون احدا الا الله و کفی بالله حسیبا (سوره احزاب آیه 39)"

"کسانی که رسالتها و پیامهای الهی را ابلاغ می‌کنند و از خداوند می‌ترسند و از هیچ کس بیم و هراس ندارند مگر پروردگار و خدا برای حسابرسی کفایت می‌کند."

بحث "تبلیغ دین" یکی از وظایف اصلی پیامبران الهی بوده و نبی مکرم اسلام نیز در راه ابلاغ رسالت و تبلیغ و ترویج شعائر اسلام بیشترین رنج و زحمت را کشیده‌اند و اولیای الهی و ائمه معصومین نیز وظیفه اصلی خود را همین مهم برشمرده و همواره حافظ دستورات الهی بوده و همگی جان خود را در راه حفظ دین و شریعت محمدی (ص) تقدیم کرده یا به شهادت رسیده‌اند.
بنابراین کلیه کسانی که حمیت دینی دارند، از امر تبلیغ و ترویج دین اسلام و قرآن و فرمایشات گوهربار ائمه طاهرین (علیهم‌السلام) غافل نیستند و همواره سعی می‌کنند از هر فرصتی که بر ایشان پیش می‌آید در راه "تبلیغ دین" استفاده کنند.
استاد پرورش نیز در این زمینه ید طولایی داشت و از همان اوان جوانی اولا سعی کرد مطالب دینی را خوب بفهمد و فرا گیرد و ثانیا در ترویج و گسترش آنها بکوشد و جامعه را نسبت به وظایف دینی خود آشنا کند.
خاطره ای نقل می کنند از زمانی که ایشان برای انجام خدمت سربازی به شهر اصطهبانات در استان فارس اعزام شده و به عنوان فرمانده ژاندارمری منصوب شده بود که همزمان با شروع خدمت سربازی ایشان، به مناسبت چهارم آبان ماه (روز تولد محمدرضا شاه) مجلس جشن بزرگی در شهر بر پا شده بود و از آقای پرورش به عنوان فرمانده ژاندارمری نیز به عنوان سخنران دعوت می‌شود. استاد پرورش از این فرصت حداکثر استفاده را می‌برند و در آن اجتماع بزرگ به ایراد سخن می‌پردازند و با اینکه در آن زمان مرسوم بوده که مسئولان دولتی با نام خدا و شاه و میهن سخن آغاز می‌کرده اند، استاد پرورش بدون اینکه ذکری از شاه ببرند، با نام خدا و درود بر پیامبر و ائمه اطهار (علیهم السلام) سخن آغاز کرده و سخنرانی مفصلی در رابطه با امام زمان حضرت مهدی (عج) ایراد می فرمایند و حال آنکه اصلا غرض تشکیل جلسه و جشن و آن اجتماع صرفا برای تبلیغ شاه و دستگاه حاکمه بوده است و با این سخنان در واقع نقض غرض می‌شود و بالاخره برگه یادداشتی به ایشان می‌دهند که در رابطه با شاهنشاه آریا مهر هم شما سخنی بگویید که ایشان بلافاصله اعلام می کنند که بله! برگه داده‌اند که درباره شاهنشاه هم سخن گفته شود که متاسفانه دیگر فرصت نیست و ما تنها یک دعا برای ایشان می‌کنیم و آن اینکه پروردگارا، شاهنشاه آریا مهر را با خشایارشاه محشور بفرما!!! و خلاصه جلسه جشن شاهنشاهی به مضحکه‌ای در بین مردم تبدیل می‌شود و ایشان از فرصت پیش آمده حتی در مجلس شاهی برای تبلیغ و ترویج دین اسلام استفاده می‌کنند.
استاد پرورش در کوران مبارزات انقلاب اسلامی نیز به اقصی نقاط ایران سفر کرد و با سخنرانی‌های جذاب خود، تنور انقلاب را گرم می کرد و در اکثر تظاهرات ضدرژیم سخنرانی‌های کوبنده‌ای انجام می داد و از زندان رفتن و شکنجه شدن هیچ باکی نداشت که شرح این قضایا فرصت خود را می‌طلبد و لیکن این رویه ایشان یعنی تبلیغ معارف دینی همواره مورد توجه بوده، چه زمانی که وزیر بود یا وکیل بود یا جبهه بود یا بازنشسته شد، همیشه بر گسترش مفاهیم قرآن و تفسیر آیات قرآن و تبیین آنها به نسل جوان اهتمامی فوق العاده داشت؛ به طوری که اکنون صدها نوار از سخنرانی‌های علمی و دینی ایشان موجود است و اگر اینها از نوار پیاده شود، یک مجموعه مجلدات ارزشمند از معارف اسلامی برای استفاده عموم خواهد شد.
مرتضی نجفی‌قدسی

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران