انتقاد نماینده بروجرد از عدم تدوین الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت

انتقاد نماینده بروجرد از عدم تدوین الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم بروجرد نسبت به عدم تدوین الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت انتقاد کرد و گفت: این نقیصه باید هر چه زودتر برطرف شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ایرج عبدی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان در اخطاری با استناد به اصل 22 و 37 قانون اساسی اظهار داشت: ما سوگند خوردیم که از قانون اساسی دفاع کنیم، اما گاهی در دفاع از حقوق کارکنان دولت بحث های ناروایی به برخی از اقشار جامعه مطرح می شود که من درخواست دارم و از تریبون مجلس این موضوع اصلاح شود.

وی ادامه داد: برخی دوستان در دفاع از حقوق کارکنان دولت اعلام کردند که مثلا آهن فروشان یا طلا فروشان مالیات نمی دهند و از مالیات فرار می کنند که این تهمت است و در واقع مجرم دانستن اقشاری از جامعه است که مالیات می دهند و طبق قانون عمل می کنند. لذا این کار شایسته نیست.

این نماینده مجلس همچنین خطاب به هیئت رئیسه گفت: متاسفانه وقتی کسی می خواهد به دولت فحش دهد، تریبونش راحت باز می شود، اما وقتی کسی می خواهد از حقوق ملت دفاع کند، اجازه صحبت به وی داده نمی شود.

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که ریاست صحن علنی را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: متاسفانه موقعی که برخی از اقشار یا صنوف را مورد مثل قرار می‌دهیم، باید دقت بیشتری انجام دهیم چرا که در همه صنوف آدم های متدین، ایثارگر و با گذشت داریم و مجرمین هم در همه صنوف پخش هستند. لذا نمایندگان باید به این موضوع دقت کنند.

وی ادامه داد: اینکه گفتید موقعی که می خواهند به دولت فحش دهند، تریبون را باز می کنید، باید بگویم اتفاقا آنهایی به دولت بد وبیراه می گویند که در کنارش یک دفاعی هم از مردم می کنند؛ شاید لازم نیست که هر دوی این موارد با هم باشد، می‌توان از مردم دفاع کرد و به دولت هم بد نگفت. البته برخی از کارهایشان هم مورد نقد است که باید رسیدگی شود.

در ادامه بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار داشت: بر اساس ماده یک قانون برنامه 5 ساله دولت باید با کمک سایر قوا الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت را ظرف 3 سال تدوین می کرد.

وی افزود: این الگو باید مشخص کند که نحوه تحقق سند چشم انداز چگونه باشد و در واقع سنگ بنای تدوین برنامه های 5 ساله قبلی به چراغ راه بودجه های سنواتی و سایر قوانین باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما اکنون باید با کدام نقشه حرکت کنیم، گفت: بر اساس این الگو باید جهت گیری های نظام و اهداف آن در حوزه هایی مثل اقتصاد، سیاست، آموزش، خانواده و فرهنگ ترجمه و اجرایی شود تا از موازی کاری و هدر رفتن فرصت ها جلوگیری شود.

بیراموند ادامه داد: این عدم تدوین الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت نقیصه ای است که باید به سرعت برطرف شود چرا که فرصت های استثنایی ما برای پیشرفت کشور توام با عدالت همیشگی نیستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon