حق انتخاب مجری با صدا و سیماست نه دولت/ شنبه؛ بررسی نامه ضرغامی در جلسه شورا

حق انتخاب مجری با صدا و سیماست نه دولت/ شنبه؛ بررسی نامه ضرغامی در جلسه شورا

خبرگزاری تسنیم: نایب‌رئیس شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما گفت: نامه رئیس رسانه ملی به این شورا در مورد اختیارات انتخاب مجری در برنامه‌های تلویزیونی در جلسه روز شنبه این شورا بررسی می‌شود.

رمضانعلی شجاعی کیاسری نایب‌رئیس شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، گفت: نامه اخیر رئیس سازمان صدا و سیما به شورای نظارت بر عملکرد این سازمان مبنی بر استقلال رسانه ملی در انتخاب مجری برنامه‌هایی که رؤسای قوا در آن حضور دارند، در اولین جلسه این شورا بررسی می‌شود.

وی افزود: اولین جلسه شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما در روز شنبه هفته آینده تشکیل می‌شود که قصد داریم در این جلسه موضوع انتخاب مجری از سوی رئیس‌جمهور را پیرو نامه آقای ضرغامی بررسی کنیم.

نایب‌رئیس شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما با انتقاد از صدا و سیما به‌دلیل به کار نگرفتن مجریان تخصصی و حرفه‌ای در گفت‌وگوی زنده شب گذشته رئیس جمهور با مردم، گفت: رسانه ملی و به‌خصوص سیما مجریان توانمند، متخصص و حرفه‌ای در حوزه کاری‌شان دارند که بنده معتقدم در گفت‌وگوی زنده رئیس جمهور با مردم می‌بایست از آنها استفاده می‌شد، اما شاهد بودیم که آقای روحانی‌نژاد و خانم پوریامین اجرای این برنامه را به‌عهده داشتند.

شجاعی‌کیاسری تأکید کرد: آقای روحانی‌نژاد گزارش‌گر صدا و سیما و خانم پوریامین نیز مجری برنامه‌های خانوادگی و اجتماعی در رسانه ملی است که می‌بایست صدا و سیما از مجریان حرفه‌ای و تخصصی آن استفاده می‌کرد اما متأسفانه این‌گونه نبود.

وی با بیان اینکه حق انتخاب مجری در برنامه‌های گفت‌وگومحور رؤسای قوا با رسانه ملی است، خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از رؤسای قوا برای گفت‌وگوهای زنده با مردم نمی‌توانند در انتخاب مجری برنامه دخل و تصرفی داشته باشند، بلکه این حق قانونی و اختیار رسانه ملی است. البته رسانه ملی نیز باید در انتخاب مجریان به تخصص و حرفه آنها توجه بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon