رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری به کرمان سفر می‌کند


رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری به کرمان سفر می‌کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیئت مدیره کانون انجمن راهنمایان گردشگری کشور گفت: همزمان با روز جهانی راهنمایان گردشگری فیلیستاترسی رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری و ترنس وارد نویسنده معروف آثار ایران به کرمان سفر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آرش نورآقایی صبح امروز در نشست خبری هماهنگی هفتمین گردهمایی راهنمایان گردشگری در کرمان، اظهارکرد: گردهمایی راهنمایان گردشگری یکی از منحصر به فردترین گردهمایی در حوزه فعالیت‌های گردشگری است که تاکنون شش سال متوالی در کشور برگزار شده است.

وی بیان‌کرد: این جشن یا گردهمایی هفت سال قبل در تهران آغاز شد و تاکنون در استان‌های  یزد، آذربایجان شرقی، مازندران، خوزستان و آذربایجان غربی برگزار شده است و امسال از 30بهمن به مدت سه روز درکرمان برگزار می‌شود.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن راهنمایان گردشگری ایران گفت: تنها مراسمی که در عرصه گردشگری کشور به عدد هفت رسیده، گردهمایی گردشگری است که با حرکت خودجوش راهنمایان به انجام رسیده است.

نورآقایی با اشاره به برنامه‌ریزی سه ماهه انجمن راهنمایان گردشگری کرمان برای این گردهمایی بزرگ، افزود: این گردهمایی با حضور 700نفر از مجموع 7هزار راهنمای گردشگر ایران و تعداد 120نفر از وبلاگ نویسان سفر و رسانه‌های سراسری برگزار می‌شود.

وی بیان‌کرد: حضور رئیس فدراسیون گردشگری جهانی که جشن جهانی راهنمایان گردشگری در این فدارسیون را به سبب حضور در جمع راهنمایان ایران را از دست داده، بسیار اهمیت دارد.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن راهنمایان گردشگری ایران تصریح‌کرد: راهنمایان گردشگر همگی با هزینه خود به این سفر می‌آیند و ما اعتقاد داریم برای سفر باید خرج کرد و این تنها سفری است که با هزینه خود راهنمایان انجام می‌شود زیرا با هدفی بالایی برگزارمی‌شود و آن هم معرفی قابلیت‌های گردشگری بالای استان کرمان است.

نورآقایی با تاأکید بر اثربخشی این سفر برای استان کرمان، گفت: یکی از دلایل تأکید ما براثرگذار بودن این گردهمایی برای استان کرمان، دعوت از "ترنس وارد" به عنوان نویسنده بزرگی که کمک زیادی به معرفی ایران کرده است.

وی خاطرنشان‌کرد: "ترنس وارد" در کودکی در ایران زندگی کرده است و قبل از انقلاب به ایرلند برگشته است، وی در کودکی از قصه‌های آشپزی به نام حسن که درباره شاهنامه و قصه‌های هزارویکشب بوده است را شنیده و نویسنده‌ای متبحر شده است.

نویسنده‌ای که ایران را در17دانشگاه جهان معرفی کرد

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن راهنمایان گردشگری ایران اظهارکرد: این نویسنده تاکنون در17دانشگاه بزرگ سخنرانی‌هایی درباره ایران داشته است و در کتابی به نام (درجستجوی حسن)که به حداقل 15زبان  زنده دنیا ترجمه شده است ایران را به شکلی بسیار زیبا معرفی کرده است.

نورآقایی بیان‌کرد: تنها بعد از یک سخنرانی وی در فلورانس درباره ایران، تعداد زیادی گردشگر اسپانیایی درهمان لحظه ثبت‌نام کردند تا به ایران سفر کنند.

وی گفت: قرار است در این گردهمایی حسن وترنس وارد نیز با هم دعوت شوند تا از حضور این دوشخصیت بزرگ نیز برای معرفی قابلیت‌های گردشگری کرمان استفاده شود.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن راهنمایان گردشگری ایران تصریح‌کرد: این جشن برای شادی ونشاط است معنایی در این حرکت نهفته است و البته گردهمایی کاملاً شفاف است و تمام هزینه‌ها و فاکتورها روی وبلاگ شخصی بنده قرارمی‌گیرد، به عبارتی این کار هیچ بیزنسی ندارد.

احتمال حضور 200گردشگر جهانی درایران در2017

وی از رایزنی انجمن راهنمایان گردشگری ایران با فدراسیون جهانی برای حضور 200راهنمای گردشگری جهان در سال 2017درایران خبردادوگفت: امیدواریم با فراهم شدن شرایط کافی این برنامه بزرگ گردشگری برگزار شود وایران ارتقا گردشگری خود را شاهد باشد.

نورآقایی اظهارکرد: هفتمین  گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران با اهداف عالی با رعایت شئون اخلاقی خاص و باید در شأن استان کرمان برگزار شود.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن راهنمایان گردشگری ایران خاطرنشان‌کرد: گردهمایی امسال به مدت سه روز وبا شعار "راهنمای گردشگری راوی آب ،حافظ خاک" برگزار می‌شود.

خبرنگاران شبکه‌های مختلف خبری به کرمان می‌آیند

وی با اشاره به حضور خبرنگاران شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رسانه‌ای برای حضور درکرمان، گفت: با توجه به ارتباطی که کانون در سایت‌های جهانی دارد بعد از برپایی این همایش حداقل معرفی کامل کرمان و توانمندی‌ها و امنیت بالایی برای گردشگران را خواهیم داشت.

نورآقایی خاطرنشان‌کرد: سفر به بم در این همایش نیز به منظور تشکیل زنجیره انسانی برای نشان دادن زندگی در بم است.

انتهای‌پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon